Flurrig Gunde i spåret och en mer sansad Gaston...

Gunde, min Gunde. Hans hjärna har svårt att hålla ihop sig och det märktes tydligt i spåret idag. Han hade svårigheter att fästa på och sen flurrade han runt på sitt lilla vis. Hittade dock två pinnar och slutburken. Jag är faktiskt inte orolig. Minns, trots mitt annars dåliga minne, att Gaston hade perioder i sin uppväxt där hjärnan liksom inte orkade med. Om detta kallas dålig spårmotivation eller inte överlämnar jag till experterna att uttala sig om 

Gaston spårade fint som snus, missade två pinnar trots att han enligt Helene låg i spårkärnan. Jaha, så kan det gå när inte nosen är på. Hur som helst spårade han mig till slutpinnen.

Knuffa och Rimma spårade finemang.

Usch, vad ruggigt det är ute och nu hör jag att det regnar med. Fy tusan vad jag fryser. Undrar om det är något på gång. När jag känner efter pyttelite så har jag grymt ont i halsen MEN eftersom jag inte har tid att vara sjuk (vem har det?) så bestämde jag mig för att jag inte alls har ont punkt!!!

Ny vecka som är ganska fylld redan. Imorgon lydnadsträning med Gaston och på tisdag är det Gundes tur att följa med. Vi har vår tävlingskurs då som är så himla kul så det inte är klokt. Tack o lov att jag anmälde mig till den. Jisses, vad många bra tips jag fått med mig därifrån.

Nu mot soffan!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej!! Jösses vad du ligger i med både spår å lydnad. Skulle vara roligt att snart träffas igen för lite träning. Nu satsar jag på 3.an samt lägre spår i brukset.



TACK för grattiset i min gb.

Kram.

2011-10-11 @ 08:45:27
URL: http://hem.bredband.net/pernsand

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0