Valpkurs

Gunde, Gunde skynda, skynda!!! Å det gjorde han. Vi fick idag göra motivationsinkallning förbi en liggande person. Det var en spännande sekund där innan jag insåg att han faktiskt kom utan att ta omvägen förbi den där konstiga människan som låg mitt på planen (snäll-Carina hade lånat ut ett liggunderlag till den frivillige). Alla valpar fixade detta. Jag tycker det är superduktigt och sen förstår ni slår hon väl till "snäll"-not-Carina med att lägga blodpudding på liggunderlaget som en liten störning. Liten och liten när man är en kroniskt hungrig retriever... men alla valpar fixade detta med. Antingen har de noskvalster hela bunten eller så har vi lyckats att få våra fyrbenta vänner att tycka vi ena riktigt trevliga figurer så vi till och med slår en hög med blodpudding. Jag tänker inte närmare analysera varför, jag är skitglad att Gunde sket i blodpuddingen och kom till mig. Hurra!

Vi fick träna sitt och ligg, nej och gå slalom med "lösa" hundar förbi de andra och mycket kontaktträning. Detta är en sån rolig kurs så det är inte sant. Superinstruktören Carina Brissman hittar på många roliga grejer så timmarna bara flyger iväg.

Gunde i väntan på att kursen ska börja - puddinghunden!


Vi hade dubbelpass idag så vi var rätt möra när vi åkte hem, både jag och Gunde. Men vilken tur med vädret! Sol och kanonskönt. Gunde kisade lite med sitt öga men hängde med på de olika grejerna ändå.

Gaston fortsätter med sin magvägran.  Han har ätit sammanlagt max 3 dl sen i fredagsmorse. Tuggar på ben, springer som en galning på promenaderna och leker med vår Gunde som vanligt. Förklara det?!?!

Han har jobb att utföra imorgon så jag får ta med honom och se hur han verkar under dagen. Hittills inga som helst symtom på att falla medvetslös ner på grund av matvägran. Jag tror han är kär, men tyvärr inte i mig.

Nu ska jag plugga lite igen inför skriftligt prov som vi ska ha på fredag när vi åker på sista kurstillfället på Vårdhundskolan. Ska bli skönt att vara klar med "min" del i alla fall (Gaston måste ju diplomeras men det blir i september) men samtidigt så blir det tråkigt att inte träffa alla nya roliga människor vi lärt känna.

See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0