Puff så var den borta - energin från helgen...

Dag 2 med migrän och energin från helgen är puts borta. Orkade trots det (lite fantastisk är jag) iväg och träna lite lydnad ikväll. Gunde hade varit hemma själv med Ia hela dagen och inte gjort speciellt mycket i värmen och Gaston hade gjort en hjälteinsats på jobbet så vi var tre lagom möra som åkte iväg.

27 grader varmt - hur dum får man bli??? Men faktum är att det gick bra, jag doppade grabbarna i Landsjön innan och sen körde vi. Gaston som går på ständigt högvarv for runt som en raket - vad går han på?
Gunde visade upp för Martin och AG vad han kan och när vi höll på där i värmen kände jag hur hela mitt hjärta blev alldeles, alldeles jättevarmt. Lille gubben han var så go och gla´. Han viftade på svansen och gjorde fritt följ (alltså vi pratar några steg men faktum är att han är en jäkel på sidoförflyttningar åt höger av någon märklig anledning), läggande, framförgående och framförallt var han supersöt.
Knuffa - vaddå 27 grader varmt? Märktes inte. Det gjorde det inte på Moggen heller. Det var vi tvåbenta som for mest illa av värmen.
Jag fick låna en kylklamp av AG som jag hade i min panna. Riktigt fiffigt faktiskt, att jag aldrig tänkt på det. En kylklamp i pannan och en i nacken och plötsligt klarade jag av 27 grader men i ärlighetens namn så stinker min kropp av äckelsvett. Ska ta och forcera in i duschen nu!

See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0