Hysterisk vecka är till ända!

Jag fattar inte vad jag har gjort denna vecka för jag har varken hunnit sitta vid datorn eller kollat på tv en enda kväll. Tiden bara liksom rasslar iväg. I tisdags var jag på fotboll på kvällen, i onsdags var det bara hem och ut med hundarna, igår var jag först hos veterinären med Gaston och sedan var vi på en bedömningsgrej på klubben. Skitkul, några av klubbens domare och tävlingsekipage bedömde olika moment och fick motivera varför de satte det betyg de satte. Superintressant var det. Gaston var mer vild än tam så han skallade ju typ för en 10:a vilket absolut inte tillhör det normala, han hade kalasfin fart in på framåtsändandet vilket han definitivt INTE haft de senaste tävlingarna, han var helt uppskruvad både i och mellan moment. Lille gubben.

Besöket hos veterinären vilket kostade 850 kronor gav inte så mycket. Han har ingen urinvägsinfektion i alla fall. Veterinären och jag kom i stort sett fram att en eventuell kastrering är väl det som står närmast till hands för att försöka dämpa Gastons stress. Han har liksom fastnat i "löp-stress" sedan grannarnas tikar löpt här under våren. Det är verkligen skitsynd om honom (och lite mig med för jag är ju ständigt irriterad på hans forcerade sätt). Jag har inte bestämt hur jag ska göra men alla mina förslag på vad det kunde vara, kunde vi stryka, en efter en. Fästinghalsbandet - nja de flesta hundar blir slöa och apatisk, borrelia - nja de flesta hundar reagerar absolut inte med hysteri, sköldkörtel - nja, då borde han vara smal som en sticka också och det är han inte. Ja, så där höll vi på och till slut stod vi där med inga svar alls egentligen. Rätt hyfsat dyrt blev det, irriterande egentligen när jag i alla fall står på ruta ett.



Imorgon ska jag försöka hinna med att spåra med pojkarna. Lille Gunde han har vilat hjärnan denna veckan, jag tror inte ens jag har sagt sitt till honom... tur han är en sån smidig kille och tur att jag har världens absolut i särklass bästa dagmatte som lämnar till tillbaka en totalt skitslut kille som sover sig igenom kvällarna hemma. Det är tur det när den där matten inte ens är närvarande.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: FIA & SIRI

Tycker att ni var så duktiga på bedömningsträffen. Ja å fart var det sannerligen i Gaston vilket var kul att se. Lycka till på kommande träningar & tävlingar. Vi håller tummar & tassar för er!

2011-06-18 @ 16:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0