Miljöträning

Jäpp, den lilla viktiga biten som är så lätt att förtränga men ikväll tog jag tag i detta. Gunde har faktiskt varit i storstaden Huskvarna innan och stått utanför automatiska dörrar och sett märkliga ben som går omkring hur som helst. Idag var det dags igen. Jag höll på att frysa ihjäl om händerna. Att gå utan att dra i koppel och gå i märkliga garage, konstiga trappor och åka hiss, det kräver korv och då kan man tamme tusan inte hålla på att dravla med vantar utan det fick bli utan.

Här går han modigt in i garaget under Rosengalleriet.


Här träffade han en trevlig prick, väldig lik sig själv faktiskt.


Sen åkte han hiss och till slut föll han utmattad ner som en slagen hjälte hos min morsa.


Här står han med nosen uppe, tur jag hann ta en bild...



Mumsiga rådjursskitar finns överallt! Trevligt tycker Gunde.


De får komma  hur ofta dom vill enligt  Gunde


Inte många kort där Gunde INTE har huvudet nere och letar något ätbart...


Gasse älskar att rulla sig i snön men Gunde han letar febrilt efter något att äta.


Fina grabbar, är det!


Till och med familjen höna fick vi ut i solen idag - åtminstone en liten pluttstund.


Gaston, Knuffa, Mogg och Ida fick varsitt fältspår idag på förmiddagen. Det gick kanon. Jag blir nästan lite nervös för Gaston spårar som aldrig förr på fält. Han brukar ha problem med fält men inte nu. Skumt. Dessutom så flisar han inte sönder pinnarna i spåret, också skumt. Han är helt klart påverkad av alla löptikar runt omkring och Knuffa är dessutom i höglöp. Han kanske blir så uppe i varv av det så han blir sansad??? Mysko är det.

Nu ska vi sova - Gunderklumpen, Gasse och jag. Natti, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0