Hur kan en sån liten söt sak låta som en jäkla mistlur???

jag kan inte begripa hur denna lilla (nåja, jämfört med vissa andra så) kropp kan frambringa såna gigantiska idiottjut som Gunde gör när han ska åka bil. Vi trodde i vår enfald att grabben var botad genom 14 timmars resa genom Sverige. Dom två resorna gick ju faktiskt riktigt bra men näedå, inte tusan. Han lever som han skulle dö vilken sekund som helst när han bara ska åka 10 minuter till dagmatten där hans två lekkompisar dessutom bor. Det blir till att leta reda på öronpropparna som jag givetvis la undan efter Sälenresan i hopp om att aldrig mer behöva använda dom i bilen i alla fall.

Jag fick dessutom ett mess från dagmatten idag "Jag kommer ALDRIG mer steka biffar när Gunde är här". Gulp, jag trodde att han norpat dom men nej det hade han inte MEN han hade vrålat ut sin ilska över att inte nå upp till diskbänken där dom låg. Kommer Gunde någonsin kunna hålla tyst när han vill ha något??? Känns lååååååångt borta med jaktprov med den killen.

Tur han är så himla charmig och go. Sen har han slagit eget världsrekord och sovit ända till kl 05.00 då han blev väckt av en nödig husse. Somnade sedan om och sov till 08.30. Husse som jobbar kväll var supernöjd. Nu tänker ju denna elaka kvinnan att f-n ta den valpen om inte han gör om den bedriften på lördagmorgon...

Tänk att det kan komma såna jädrans ljud från denna liilla söta mun. Hur är det möjligt???


Skiter i hur han låter, I love him anyway.

Fick tillbaka en examinationsuppgift idag. Så här stod det "

Ing-Marie Jonsson – Betyg VG

Du har ett eget resonemang med förankring i kurs- och annan litteratur Du svarar inte direkt på fråga 1 och 2 och därför blir fråga 3 omöjlig att besvara. Men har en bra diskussion och försökt får tillgång till underlag för fråga 1. Bra diskussion om hur man mer systematiskt skulle kunna arbeta med genomförandeplan för att mer riktat arbeta med hundskötarnas personliga utveckling. Du visar också i ditt resonemang att du förstår vikten av att koppla teori och praxis även om texten inte ger specifika svar på frågorna."

Jag blev alldeles glad, vg utan att ha svarat vare sig på fråga 1, 2 eller 3. Tur man har en jädrans glappkäft ibland.

Det finns hopp om ärthjärnan!

See you!


Kommentarer
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Wow! GRATTIS till VG! Härligt!



Gällande Gundes skrikande kan jag säga att Zimply gjorde sin röst hörd rätt ordentligt när hon var liten... (ok, det gör hon väl på många sätt fortfarande...) I bilen tröttnade vi redan efter nån vecka eller två. Kommer ihåg att mamma höll på att bli galen när hon körde mig till hundungdom och sa typ "gör vad du vill bara du får tyst på valpen!". Slutade med att jag fick tag på en flaska med vatten och satt i framsätet och kastade vatten på zimply som satt längst bak och skrek... Efter det var hon tyst! Så det tipset bjuder ja på! ;)



Kramar!

2011-02-01 @ 20:27:38
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Anneli

Är det verkligen lagligt att vara så sööööt?!



Skriker han för att han inte ser nåt...? Varken ut genom bilrutan eller biffarna på diskbänken... I vilket fall så är vattenflaska ett bra tips!



2011-02-02 @ 10:58:27
Postat av: Susanne

Hej ärthjärna!

Du är bra på det där med ordbajseri förstår jag. Bara man babblar på bla, bla, bla så blir de nöjda. Jag ger själv höga betyg för samma sak. Får nog tänka om lite och verkligen kolla om de svarar på alla frågor och inte bara babblar.

Kram på dig

2011-02-03 @ 20:39:59
Postat av: Susanne

Hej ärthjärna!

Du är bra på det där med ordbajseri förstår jag. Bara man babblar på bla, bla, bla så blir de nöjda. Jag ger själv höga betyg för samma sak. Får nog tänka om lite och verkligen kolla om de svarar på alla frågor och inte bara babblar.

Kram på dig

2011-02-03 @ 20:40:36
Postat av: Anonym

http://liinaaslund.blogg.se/ kommentera och skriv vad du tycker så är du snäller! :)

2011-02-03 @ 20:51:29
Postat av: Helena

Haha, men söt är han i alla fall.

2011-02-03 @ 21:22:53
URL: http://hella.webblogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-02-03 @ 21:23:00
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Helena F

Heja! Grattis till VGt!! Du är toppenduktig! Jag har inte fått tillbaka min uppgift än...



Hihi, låter som en energisk liten herre, men så söt, så söt!!

Kram!

2011-02-06 @ 14:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0