Gunde har börjat valpkurs och Myran har testat div 2 fotboll

En lååååång dag har det varit och KALL! Vi började med att åka till klubben och det var Gundes första gång på den klubben men garanterat inte den sista.

Han kom ut och var helt konfunderad, det finns andra hundraser än flattar??? Visst han har träffat pudel, golden och ridgeback innan men här fanns det andra rufsiga och släta valpar. Ursöta. Herre jösses, första gången JAG såg en portugisisk vattenhund och jag bara dog. Så ruskigt charmiga. Mamma mia vilka sötnosar.

Vi började med en valppromenad med lite övningar och Gunde skötte sina tassar. Det var ju ruskigt spännande med de andra hundarna. Nu är ju jag värsta tråk-matten och han får INTE hälsa på alla valpar. Jag upplevs säkert som skittråkig som inte vill det men det skiter jag i för jag vill inte ha en flatte som flyger runt och ska fram till alla. Hur som helst efter detta blev det teori i stugan. Dunk sa det så somnade han.




Fått in nåt jäkla sudd på linsen. Busigt... Efter teori var det en liten pluttstund till ute. Då var det koll om de kunde sin namn. Gunde kom ihåg sitt och klarade träna kontakt med sin matte trots ny miljö och en hel hoper med andra valpar med bihang. Jag tycker han var superduktig (så klart, jag är ju inte part i målet på nåt sätt).

Efter denna skitroliga kurs så åkte vi till Junebäcksvallen för att spana in när Myran provspelade med Mariebos A-lag. De vann med 5-0 (tror jag det var). Jag tycker som vanligt att Myran skötte sig galant (inte heller här är jag partisk på nåt sätt...). Jag har inte pratat med henne efteråt för jag tog hundarna och åkte hem. Hon och Anders ska avverka ett släktkalas innan de kommer hem.
Jag trodde allvarligt talat att jag skulle frysa ihjäl på matchen. Snålblåst och nån minusgrad. Mamma mia. Hundarna frös inte utan sov gott i bilen under hela matchen.

När vi åkte hem stannade vi till hos min mesta vän och gick en sväng.

Härligt gäng vi har!. Dom är fyra men en hinner ju alltid försvinna ur bild på nåt vis. Kan eventuellt bero på den något mindre duktiga fotografen också...




Nu ska jag slappa!

Imorgon är det Gastons tur med egentid. Det blir ett härligt fältspår igen.

Tji hu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0