Gunde på kursavslutning

Vi hade kursavslutning igår på en absolut toppenkurs. Är så jäkla nöjd med mig själv att jag helt enkelt tog tag i mig själv och anmälde oss. Vi hade fått till uppgift att köra ett program MEN vi hade fått välja om vi ville ha delar eller hela moment från klass 1 och ev 2.

Gunde och jag hade följande lilla program, allt som på tävling så ingen mer belöning än vad du kan få till på en tävling.

Vi började med fritt följ - vi startade, gick några meter och sedan höger om halt - helt ok.
Läggande under gång - super!
Ställande under gång - super! Mest av allt glad blev jag att han stod KVAR när jag gick tillbaka. Pussgubbe!
Inkallning - not vi gjorde sitt kvar, jag gick iväg 15 meter stod still och gick sedan tillbaka. Därför att vi har ingen ingång. Den får vi separatträna några år så kanske vi kan få till den.
Hopp klass 1 - finemang (också här utan någon ingång).
Tandvisning - helt ok. Reste bara upp rumpan lite ju.
Apportering - en enkel plockövning. Gick väl si så där.
Fjärr - sitt, ligg och sen satte han sig själv med full fokus på - VAR I HELSICKE TOG APPORTBOCKEN VÄGEN?

Kul att han fixade och var glad över den belöning han fick (något vi varit noga att träna, lätt att man glömmer det liksom).

Han låg ju plats med - i TRE minuter. Ok, jag stod typ 2 meter ifrån. Detta på grund av att när vi tränat detta hemma så har hans "nu-räcker-det-här-va?-klocka gått igång efter 47 sekunder. Suck! Så jag var apglad över att han orkade ligga kvar. Det gjorde förresten alla i hela kursen. Vi var 7 av 11 som kom. En jäkla härlig grupp med goa hundar. All ära till Annelie, Fia och Jessica som hjälpt oss med allt möjligt. Vi ser fram mot nästa kurs!

Jag kan egentligen allt möjligt - om jag vill alltså!


Två dagar kvar till självaste julafton. Imorgon ska Gaston vara med och tomta runt hos några av dom vi varit hos under året. Ska bli mysigt!

Ho, ho, ho från Lekarebo

Kommentarer
Postat av: Ulrika

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!

2011-12-22 @ 19:50:30
URL: http://www.12tassar.blogspot.com
Postat av: Lotta

Önskar er en riktigt God Jul & Gott Nytt År!!!



Kram Lotta Troja Puma Zäta

2011-12-22 @ 23:26:00
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0