Söndag - inlägg nummer 2

Har man semester så har man. Alltså antingen skriver man inte något inlägg alls = fint väder eller så skriver man två = inte fint väder.

Vi har varit i spårskogen. Gunde spårade 300 meter (mätt med Martins GPS). Han hade tre pinnar plus slut. Han spårade över pinne nummer två men tog de andra två plus slutet. Han hade problem vid terrängbyte. Måste jag komma ihåg...

Gastons spår var som värsta maratonloppet. Inte längdmässigt (vi mätte inte det) men det gick uppför hela jäkla spåret. Jag bara rann av svett när Gasse äntligen nosat rätt på slutpinnen. Gaston missade TRE pinnar. Vad tusan? Inte likt honom, så jäkla jobbigt kan det väl inte vara att dra runt på mig. Märkligt.

Martin ville ha ett 700 meter långt spår till Knuffa. Jajamen sa jag och traskade iväg. Fatta vad frustrerande att se kantarellställe efter kantarellställe och inte stanna och plocka. Jag skänkte dom snällt till Martin som fick plocka dom efter vi spårat klart. Vi mätte spåret med GPS och hör på detta då! Det var 710 meter. Jag är bäst!!! Knuffa plockade alla pinnar (skogspinnar) utan några som helst problem. Hon tog vinklar hit och dit, spetsiga som vanliga. De måste komma med till SM. Det skulle vara så jäkla kul.

Nu ska jag äta kantareller som vi plockade igår. Kan vara därför jag var så snäll mot Martin men det erkänner jag aldrig. Jag orkade inte rensa ikväll igen.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0