Spår på egen hand

Vi skulle egentligen spåra imorgon men det körde ihop sig för fotbollsmorsan. Ena tjejen spelar match kl 11.30 och den andra kl 14.00. Jag fick helt enkelt spåra solo idag men det går ju det med men gud vad tråkigt det är att vänta på att spåren ska ligga till sig när man är själv. Så med andra ord låg de inte så länge. Upps. Gaston spårade på som vanligt. Skönt att han fullständigt skiter i om det är jag eller om det är någon annan som lagt spåret. Han nosar på så fint och plockar sina pinnar.

Gunde Fnunde har inte riktigt kommit på det där med att följa fotspår. Han har mest nosat och hoppsan där låg det en godis, en kotte, en pinne eller något annat som råkar vara i hans väg. Idag fick jag till det och jag tror att vi kan välkomna Gunde in i spårgänget. Plötsligt händer det! Han nosade på så fint och tänka sig, han hittade en burk med kattmat i slutet av sitt spår. Lycklig och glad åt han upp innehållet och sen ville han spåra mer. Härligt! Det finns hopp om den lille.

Nu har vi gått en mysig skogssväng och det har resulterat i en hög med flattar ihopflätade som ligger och sover ihop. Typiskt har jag kameran i köket och skulle jag göra en tendens till att röra mig åt det hållet flyger de upp. Det är liksom mattid.

Fick bli ett annat kort taget en annan dag men det är samma två fina killar.


Gunde går på valpkurs och det är verkligen skitkul. Tråkigt bara att jag inte hinner träna så mycket som jag egentligen vill men det kanske är bra. Sliter ju inte ut killen direkt.

Vi tränar så gott vi hinner och vi tränar på

Sitt
Sitt kvar
Stå
Stanna under gång
Fot - sitt vid sidan och lite i rörelse
Ligg
Kom
Ingångar
Hålla fast övningar

När jag läser listan låter det hysteriskt men ärligt vi får verkligen satsa på kvalitet och inte kvantitet när vi väl hinner få till det.

Jag försöker även få liten Gunde att fatta att grejer är superkul. Så där säger han och äter tusen gånger hellre en godis.

Stilig liten Gunde


See you!


Kommentarer
Postat av: FIA & SIRI

DU ÄR INTE ENSAM OM ATT VILJA TRÄNA MERA...MEN JAG VET ATT DET KOMMER ATT GÅ HUR BRA SOM HELST FÖR DIG & DINA KILLAR!!

2011-04-02 @ 21:14:03
Postat av: Bittan

Halloj där vad duktiga ni är! Söte fine Gunde, så härligt när 25-öringen ramlar ner o dom inser vad dom just kommit på!! KRAM

2011-04-02 @ 21:30:46
URL: http://www.bez-amis.se
Postat av: Anne Lise, G & W

Så fin liten Gunde;-)

2011-04-03 @ 12:05:48
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Hello

Men guuuu såååå fin lillen är!!!! Och va mycket ni tränar.....kanske måste vi öka på lite..... Hoppas att vi ses snart!

2011-04-03 @ 14:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0