En riktig hundhelg...

Igår spårade vi och idag har Gunde varit på valpkurs och spårat igen. Det är så himla kul att han börjat förstå det här med spår. Alla andra små valpar har leksaker i slutet men inte Gunde, han har kattmat, upps!

Här har han fått något i sin nos... hm, den här doften har jag känt förut.



Nu ska vi se


Ja, hurra! En burk med kattmat, holy moment!


Det är ett så himla härlig gäng i vår valpkurs. Goa valpar med vidhängande mattar och hussar. Jag hann ta lite kort på några idag. Får jag presentera

Astrid (en riktig pudding tycker Gunde)


Chili, hur söt som helst


Chico, också ett charmtroll (trevlig kille som bor in Pinktown).


Ja, det var några puddingar på kursen. Den absoluta favvopuddingen, det är den här, en utslagen hjälte efter spåret. Han var lite matt, vaknade ju i vanlig ordning kl 05.15 så när kursen började kl 10.00 var han så där lagom mör.


I eftermiddag har jag och Gaston gått en egen promenad. Det är så konstigt. Jag har bott här sedan 1995 och jag tror verkligen att jag hittar i skogen. Det gör jag, så länge jag håller mig till stigarna. Så fort jag gör en lite avstickare så är jag väck, så även idag. Jag tror ändå att jag nog är ganska rolig att gå promenader med om man är hund. Man vet ju liksom aldrig var man hamnar...

Hoppas ni haft en lika skön helg som vi!

Kommentarer
Postat av: Ulrika & Mats

Ja, denna gång hade vi tur.. Tack! :)

2011-04-10 @ 21:21:10
URL: http://www.12tassar.blogspot.com
Postat av: Bittan

Härlige fine Gunde!! Blir så glad varje gång jag kommer hit o läser!! KRAM

2011-04-12 @ 18:38:00
URL: http://www.bez-amis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0