Den där Gaston!

Idag vet jag inte vad som flugit i Gasse. Han skötte sig på jobbet, vi var i över en timme hos en dam som kallar Gaston för sin änglahund. Sen åkte vi och tränade på klubben. Det var jag, Martin och AG och vi började med varsitt uppletande och jösses, Gaston for runt som en torped och plockade grejer. Var så där härlig ni vet när de vänder i luften när de får in en molekyl av någon grej i nosen. Jag blev superglad. De andra två skötte sig också så vi var nöjda alla tre när vi gick till  planen för att få plats med skott. Denna avlöpte också alldeles bra.

Idag tränade vi fritt följ, läggande i inkallning (som Gaston fullständigt glömt bort ingick i momentet förra gången vi tränade), vi gjorde framåtsändande och hopp. Gaston dynamit fixade alltihop utan anmärkning. Nåja, förutom en då att han tydligen satt som en kratta innan han hoppade. Såna bagateller sket jag i idag. Jag är så glad att han tycker det är kul att träna lydnad. Att inte han spyr på framåtsändande. Jag undrar hur många jäkla framåtsändande vi gjort i hans liv. Det är sannerligen ett evighetsmoment som man kan träna i all oändlighet.

Jag får inte glömma Knuffa och Mogg. Det gick överlag riktigt bra för jycksen idag. Kan det vara våren. Jag hittade en blåsippa på klubben och blev alldeles vårglad. Det kanske smittade av sig, vad vet jag. Sammanfattningsvis av kvällens lydnadsträning är HERREGUD VAD KUL DET VAR!!!

Gunde har varit hos dagmatten och levt rövare så han är helt trött. Detta var perfekt eftersom han fick vara själv hemma i två timmar ikväll (själv på riktigt, inte ens Gasse var ju hemma). Han sov som en liten gris när vi kom hem. Gäspade och gick och kissade, försökte sedan leka en stund med Gaston men föll snart ihop och sov vidare.

Goe Gaston en härlig sommardag - vi längtar efter fler såna...


Hej, hej!

Kommentarer
Postat av: Linda, Lovis matte

Vilken lycka när hundarna går bra på träning. Det blir verkligen som en positiv spiral eftersom man själv blir så glad och då blir hunden ännu mer peppad. Och att dessutom hitta blåsippor... Livet är verkligen så härligt ibland!!



2011-04-06 @ 10:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0