Jag är en lugn och sansad människa - eller kanske inte...

Ia är på plats. Allt verkar skitbra. Nästan för bra. Hon kommer inte behöva slita ihjäl sig det är då klart. Barnet är på dagis tre dagar i veckan och de andra två är hon hos sin farmor eller mormor... Jag undrar lite försynt VAD ska Ia göra? Hon ska vara barnvakt någon/några kvällar i veckan, hämta och lämna barnet på dagis och plocka undan lite hemma. Inte städa för de har städhjälp. Upps! Ia har fortfarande en grym klåda av leverinflammationen men börjar bli mindre gul. Hon skrev att hon kliade så hon fick blåmärken. Hon måste se ut som svenska flaggan, gul och blå. Snyggt!

Jag är evigt tacksam för att leva i den tid jag gör, jag kan chatta med Ia hur smidigt som helst. Tänk förr när man skulle vänta på brev. Då hade jag haft psykbryt vid det här laget. Nu chattar vi lite varje kväll, hur kul som  helst.

För övrigt har det varit en ruskigt stressig vecka på jobbet och med plugget. Jag har litteraturlistor så man kan tro jag ska bli professor. Tur det är ämnen jag verkligen gillar annars vete tusan hur det hade gått. Började allvarligt fundera på mitt förstånd när jag insåg att jag håller på med fyra böcker samtidigt. Inte så bra kanske. Jag har nu bestämt mig för att hålla mig till två. En lättläst och en sån där jobbig forskningsbok.

Gaston, min flane, har idag varit på dagis hos Vera med flera. Sen vi landade i hemmet har jag inte sett röken av honom. Han sover som en gris och jag har vispat runt med dammsugaren samt försökt organisera hur i helsicke vi ska göra nu när köket ska rivas ut. Känns som jag borde gått en kurs i planering/organisering istället för om djur och hundar i vården...

Nu ska jag tamme tusan sova! Imorgon ska här PLUGGAS med avbrott för skogspromenad och kanske lite lydnadsträning om andan faller på och det lär den väl göra när alternativet är att försöka förstå vad jag läser.

Natti, natti.

Kommentarer
Postat av: Helene o Mojjan

Hello! Jisses ja vad det rullar på! Har tänkt på dig o din tjej, glömmer dock o fråga när jag pratat med dig. Skönt att läsa att det verkar gått bra med avfärd o att anlända! Vi får höras om helg o måndag. Det är mycket projekt nu här åxå...

Vi hörs!

Kram!

2010-09-30 @ 21:43:10
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Lotta

Skönt att dottern är på plats, nu håller jag tummarna hårt för att klådan ska försvinna så hon kan njuta fullt ut!!



Trevlig helg!



Kram Lotta

2010-10-01 @ 13:00:14
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0