Det är härligt att bo på landet - nästan jämt...

Idag vaknade jag av en glad flatte som studsade runt i sängen. Det är inget konstigt med det för det tillhör morgonrutinen. Den flanen VET att han INTE får vara i sängen för sin husse. Hans matte, alltså jag, tycker att det spelar väl för tusan ingen roll, kattskrället ligger ju där och lilla fröken toy-pudel när hon behagar vara hemma ligger i sängen men NEJ, ingen flatte i sängen. Som sagt, det skiter jag och flanen i när inte husse är närvarande. Gaston är så söt, när han hör Anders klampa upp för trappan så försvinner han ner som en avlöning ur sängen och lägger sig i sin saccosäck. Hade han kunnat vissla hade han gjort det...

Till morgonens aktiviteter. Gaston fladdrade runt i tillvaron och med honom spreds en doft av GÖDSEL! Grannen har gödslat med sån där fruktansvärt illaluktande gödsel. My goooood! Gaston som skulle med till jobbet idag. Nu hade INTE Gaston rullat sig i skiten utan själva stanken satt fastlimmad i hans päls. Kul, kul - NOT!

Ut med hund, schampo och regnkläder klockan 06.15 och bort med stanken. Gaston avskyr att bli badad, duschad och schamponerad. Jag avskyr att hålla på med oplanerade saker på morgonen. Jag har mina rutiner och där ingår INTE bad av hund. Jag svor ilskna ramsor och tvättade på.

Hur som helst, Gaston skötte sig strålande på jobbet idag. Han strålade verkligen med sin nybadade, fräscha och välluktande kropp. Himla fint väder det varit idag. Helt märkligt, nu har man ju liksom ställt in sig på konstant regnande.
Tur för mig att det är kalasväder när Gaston är med. Det blir så mycket enklare. Det är inte helt kul för min rumsgranne om det stinker blöt hund i vårt lilla rum. Idag hade det ju kvittat eftersom det var mer åt parfymhållet men vanligtvis luktar blöt Gaston inte mumma.

Nu håller jag på att moblisera kraft att ta min svarta kollega och ge mig ut och springa vår långrunda. Faktum är att när vi var ute och sprang i måndagskväll så kändes det en liten aning lättare än vad det gjort på länge. Har jag flowet i sikte? Kan det vara på gång?

Den här typen av bad är mer Gastons grej än den med dusch och schampo.


Eller den här som inte är speciellt uppskattad av mig... var nog upprörd när jag tog kortet eftersom det är så suddigt...



Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anneli

:) NU KOMMER FLOWET...!

2010-09-03 @ 07:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0