Men vilket himla väder!

Tusan också! Vår väg blåser igen direkt när det är sånt här väder. Jag skulle åkt till A6 och köpt lite grejer men avstod, tur det för minst tre bilar har fastnat på vår väg idag. Till och med världsmästar-Anders blev stående med vår fina gamla präkto-Volvo. Fick hjälp av grannen med traktor för att komma igenom drivorna. Känns fint inför morgondagens arbetsdag. Idag har jag varit hemma och pluggat.

Två galna promenader har det blivit med en som fullkomligt dyrkar snön. Han fattar inte alls att jag tjurar ihop totalt och tycker det är döjobbigt.

Ja, ja fastnar jag på vägen imorgon får jag väl ta ut kompledigt. Livet på landet är sannerligen ett spännande liv ibland.

Nu håller jag tummarna att Myran kommer hem med bussen. Inte så kul för henne att gå hem i driver av snö och stormvindar med piskande snö men det som inte dödar det härdar. Näe, jag tänker verkligen inte säga det till henne när hon dyker upp. Lite överlevnadsinstinkt har man väl.

Hej på er!


Kommentarer
Postat av: Helene o Mojjan

Tur du har nerför till jobbet då! ;-) Ta fart! Men vara ledig är inte heller så dumt... Jag har varit ledig idag o det var inte så dumt!

Vi hörs!

KRam!

2010-11-25 @ 19:57:35
URL: http://www.123minsida.se/Helene1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0