Gaston, min Gaston

Jag börjar bli på gränsen lite odräglig när det gäller att hitta. Jag hittar verkligen både hit och dit. Ena helgen i Malmö och nästa i Eskilstuna. Gps:en var ju så klart med men jag sket i vad hon sa ibland för det verkade lite fel och jag kom rätt ändå. 

Gaston och jag har  då varit på vår första vårdhundsträff i Eskilstuna, första helgen av fem. Vi var runt 20 deltagare varav minst 17 hade hundar. Lokalen var så där stor och hundarna bara fann sig i att vara där sida, vid sida. Helt imponerande. Mest av allt glad blev jag när jag insåg att en av tikarna löpte och hon låg minsann bara något bord bort från Gaston.  Gaston stencool.

Vi hade föreläsningar av bl a en sjukgymnast vid namn Margareta Håkansson. Skitbra! Hon forskar i det här med djurs påverkan på oss människor. Googla på henne så hittar du om du vill läsa mer. Sen föresläste vårdhundsskolans grundare Ingeborg Höök och som när jag hört henne tidigare så var hon väldigt lätt att lyssna på. Vi fick mängder av aha-tankar och tips på vad vi behöver träna på. Det var just det... Hur i helsicke ska jag hinna? Nu känns det lite marigt faktiskt att jobba typ 70%, plugga 75% OCH hinna med att träna Gaston. Nån som har något tips - maila dom genast!

Det kommer kort från helgen när jag hittat sladden till telefonen. Allt är överallt.

Renoveringen av köket, hallen och lilla toa är klart! Så superfint är det. Vi är helnöjda. Kort kommer även på detta sometimes.

Imorgon blir det tungt, begravning. Vi saknar honom så.

Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0