Premiär i spåret för i år!

Och då talar vi inte om skidspår! Vi har idag ÄNTLIGEN hittat mark att lägga spår. Martin och jag, de två andra prioriterade annat...

Vi la varsitt spår på fält. Det blåste kraftigt och spåren gick både på bar mark och snö. Vi passade även på att göra uppletande på ett annat fält.

Vi började med uppletandet, fyra grejer i en korridor. Gaston började - skötte sig kanon! 

Jag jublade och jag fick en känsla av att Gaston fattade att - hon är glad! Skojar bara, jag lovar hela Skärstaddalen fattade hur glad jag var.  Knuffa fixade uppletandet super också.

Sen var det fältspår. Inte Gastons paradgren men han fixade det jättebra. Han fick börja i snö och gå över på bar mark och det passade tydligen min gosse bra. Han grejade vinklar och plockade pinnar. Jag blev så glad, så glad.
Knuffa började sitt spår på bar mark och gick över i snöpartier och hade uppenbara problem. Varför? Svårare att börja med bar mark och gå över i snö eller vad? Hon var sannerligen laddad och stressen gjode väl sitt till. Hennes spår avslutades på bar mark så det blev ett bra avslut. Vi får grunna på detta till nästa gång.

Knuffa nosat reda på sitt upptag


Oj, nästan så hon spårar ur bild


Här ska tränas, det går ruskigt fort till att tävlingarna kör igång om nu snöeländet kan försvinna ur skogarna så det går att genomföra några tävlingar. Men finns det liv, finns det hopp!

Jag var på HV igår - hur kul var inte det??? Vilken helg! Först vinst för HV och sen kanonkul träning idag. Nu måste jag nog vila lite och suga på karamellen lite.

Hoppas ni haft en härlig helg ni också!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Härligt med spår !!!!!!



... tack, Mullsjö behöver ditt stöd ;), och vad gäller de där andra bokstäverna du skrev så.... tycker jag om dig ändå ;)



Kram på're

2010-03-21 @ 14:32:37
URL: http://www.friden.de
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

grattis till lyckad träning...alltid lika kul när det funkar och man får känna sig som en kung!!!



FIA, SIRI & WIRRA

2010-03-21 @ 22:14:09
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Susanne

Det finns ingen rättvisa i världen. Var har ni hittat så snöfattig mark? Här är det en massa, massa snö kvar så det går inte göra något vettigt.

Usch och fy!

Susanne

2010-03-22 @ 20:21:31
Postat av: Agge

Här var det roliga aktiviteter på G. Spåra på barmark??? Ja d e då väldans långt borta här kan jag säga he heee. Vi har väl ett par meter snö än.....



Vi gräver och gömmer saker i snöhögar mm och hundarna gillar snön!!!!



Lite avis blir vi i alla fall!



Kram



/Agge m flock

2010-03-24 @ 12:02:41
URL: http://www.nogg.se/tyra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0