Vårdhunden Gaston

Igår var verkligen en riktigt bra måndag! Gaston var på jobbet och besöket blev så himla bra. Vi möttes av ett jätteleende (eller okej då, Gaston fick ett stort leende) när vi kom. Det blev många glada skratt under besöket och det kändes superbra eftersom denna människa ofta mår riktigt dåligt. Jag flög tillbaka till mitt lilla kontor efter besöket och kände att whao, vad häftigt det är att få hålla på med detta - på riktigt!

Inte nog med att Gaston skötte sina tassar så fick jag även veta att jag blivit godkänd på sista examinationsuppgiften jag lämnat in vilket innebär att 7,5 hp av 30 är inkasserade. Bara resten kvar. De ska jag klämma i höst samtidigt som jag ska utbilda Gaston och jobba 70%. Eventuellt kommer jag att ha en ny hårfärg framåt jul - råttgrå...
Samtidigt är det så här att det ska bli riktigt roligt, tänk att läsa sånt som är ens stora intresse. Lite annat än en del kurser jag avverkat innan. Då har jag stillsamt undrat om jag är dum i huvudet på riktigt eller varför ödslar jag tid på sånt här... Nu blir det forsättning på Djurs medverkan i vården och en fördjupning vad det gäller hund inom vården. Apkul ju!

Gaston - ena dagen brukshund och nästa vårdhund men mest av allt min supergoa myshund



Ha det bra! Själv ska jag stimma inför fredagens student.

Kommentarer
Postat av: Helene o Åsså

Vad duktiga ni är! På allt dessutom! ;-)

Jag blir med hund imon kväll. Vi ska träna tillsammans på em o sen åker jag hem. Ska bli spännande detta... Jag jobbar hela helgen, är ledig nästa torsdag nästa gång! JIsses, hur har jag kunnat gå med på detta...

Kram!

2010-06-09 @ 18:01:57
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Susanne

Tror inte du klär i råttgrått. Jag lovar att bekosta hårfärg om det skulle bli så. Jag tror att det finns ett liv efter jul både för dig och grisen-Kram Susanne

2010-06-09 @ 22:55:59
Postat av: Susanne

Skulle du vara råttgrå i huvet till jul bekostar jag hårfärg. Tror nämligen inte att du klär i råttgrått. Sen tror jag att det finns ett liv efter jul både för dig och grisen.

Kram på dig Susanne

2010-06-09 @ 22:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0