Årets sista dag...

Jaha, vilket år! Målet att bli spårchampion får vi skjuta på till nästa år. Ett cert kvar sen jäklar kommer ni få se en glad en. Jakten är totalt lagd på is och där fanns inga mål,  möjligtvis att jag skulle orka (våga) se om Gaston skulle kunna fixa ett jaktprov men näe, nu blev det inte så. Lydnad - nada! Vårdhund - ja han har ju fått anställning av kommunen och det är minsann inte fy skam. Sen att han inte är färdig vårdhund är en helt annan sak.
Även om Gaston inte kommer klara diplomeringstestet som eventuellt ska vara i april (skriver eventuellt för jag vet inte hur många gånger saker och ting ändrats i denna utbildning under året som gått) så kommer jag kunna använda honom i jobbet ändå. Han fixar och sköter sig i den miljön där vi arbetar och då skiter jag faktiskt i om han kan komma ihåg fem namngivna saker eller inte (det är en av grejerna hundarna SKA kunna, why? Inte vet jag).

Mål som jag har uppnått - Jag har överlevt hösten - med köksrenovering, plugg och vårdhundsprojekt.

Nya härliga mål för 2011
- spårchampion!
- Klara diplomeringstestet för vårdhund.
- att jag kan bibehålla Gastons glädje på jobbet.
- Sen hoppas jag att jag kan håva in mina 30 högskolepoäng.
- Köpa valp?
Jag är så himla sugen men det ska ju praktiskt gå att lösa också... men drömma måste man ju få göra. Kanske skulle man sikta in sig på en omplacering istället? Usch ja, jag vet inte. Vet ni nåt annat då? Jag har ju tänkt en Gunde men nu börjar jag plötsligt tänka att det kanske vore kul med en tik. Egentligen tror jag att det blir vad det blir den dagen det blir. Gaston skulle varit en tik och se hur det gick med det. Jag fick en kanonkille!

Nähä, nu ska jag gå och fixa lite mat till övriga familjen som är ute på skogspromenad. Jag stod över för jag gick 1,5 timme tidigt imorse.

Till er alla - gott nytt år och lycka till med vad det nu är ni har tänkt er!  



kram kram

Kommentarer
Postat av: Anki och Lea

Härligt med målmedvetet folk och hundar....... Här är vi lite galna och har köpt två valpar som kommer hem skiftet februari/mars..... Gott Nytt År!

Kram Anki och Lea

2010-12-31 @ 15:24:17
URL: http://ankislivplandet.blogspot.com
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

Go For It I-M!!! Klart att du kommer att fixa dina/era mål för 2011. Fixar jag att ha 2 tjejer så ...KLART att du ska sattsa på att köpa en Gunde!! Vi tror på dig! Önkar er alla ett Gott Nytt År!!

KRAMAR & TASSAR

Fia, Siri & W

2010-12-31 @ 20:20:34
Postat av: Lotta

spännande läsning :)

Spårchampionatet har ni innan våren är över!



KRAM på er och God Fortsättning!

2011-01-01 @ 22:44:55
URL: http://www.friden.de
Postat av: Anneli

Du är så blygsam! "Lydnad - nada!" HA! Ni är ju "bara" uppflyttade till elit, ett mål som många strävar efter en hel livstid... ;) Härliga mål inför 2011, med en plan löser du rubbet! :) Omplacering, varför inte?! Det finns så många bra vovvar där ute som behvöer en underbar matte som du... Själv besöker jag Hundstallets hemsida flera ggr i veckan... men jag motstår, än så länge... KRAM!

2011-01-03 @ 10:01:27
Postat av: Helena, Baidoff, Spira

Gott Nytt år på dig, familjen och hundarna! Visst e de härligt att drömma! :) Valpsuget finns ju där hela tiden men ibland hinner verkligheten ikapp en liksom.. Fast ibland får man nog gå på känsla och inte tänka så mycket för då blir det förmodligen aldrig "rätt tid" för en till hund ;)Lycka till med dina drömmar och mål under 2011!

Kram Helena

2011-01-03 @ 11:14:13
URL: http://www.helenashundliv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0