Wroooom så var den helgen slut!

Vi börjar med ett STORT grattis till AG och Mogg som tagit silver i Rottis-SM i bevakning. Härligt, känns fint inför stora SM i bevakning som närmar sig.

I vårt mer stillsamma liv så har det inte direkt skenat. I fredags var det inte mycket som blev som det var tänkt men vi avslutade dagen i kantarellskogen flanen och jag. Det var kul, tyckte jag men Gaston var så där road.

Igår blev mycket gjort av det som borde blivit gjort i fredags... typ städning. På kvällen blev det en kul kräftskiva men kära nån vad jag känner av detta med att komma sent i säng. Har varit helt seg idag.

På sena eftermiddagen denna dag kom vi i alla fall ut i spårskogen. Gaston tog framspår men fick lite bekymmer att fästa på efter ett tag och den skyldige var en bärplockare som glatt traskade runt, i och över Gastons spår. Med lite hjälp redde han ut det hela. Go och gla´, kexchokla´.

Mojjan och Knuffa nosade på fint i sina spår dom också. Sen gjorde vi ett litet uppletande och Gaston flög fram i den vallade korridoren och plockade grejer så det stod härliga till. Om man kisade lite med ögonen och inte tittade exakt hela tiden på Gastons ingångar så tuggade han faktiskt mindre än vanligt. Jag har, hör på detta!!! tagit tag i tuggeriet. Finns mycket kvar att önska men vi är på g...

Annars har jag ljugit lite och sagt att vi anmält till fem tävlingar när det bara var fyra. Vi har kommit med på en, 11:e, 14:e och 5:e reserv på de andra. Den där 5:e reservsplatsen inger ju i alla fall lite hopp om att vi kanske kommer med på en till. Hoppas, hoppas!

Nu ska jag fundera på hur jag ska lägga upp nästa vecka. Det är mycket nu. Två högskolekurser drar igång plus Gastons träning (jag menar både bruks- och vårdhundsträningen). Ska ju hinna jobba med de gamle med är det tänkt. Tji hu!

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Agge

Kul att du kommit med på en tävling!!! Jag längtar också! Anmält och kommit med på flera men så kommer löpet lagomt...... attans!



Vi får träna vidare här hemma och det är ju kul det med!



Kram



/Agge

2010-08-30 @ 18:59:43
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Anna-Lena W

Skönt att se att du inte ligger på latsidan ;-) Stort lycka till på kommande bruksprov - sista Certet är ju lättast att få, eller hur...?

Tack för hälsningen :-)

Kram!

2010-09-01 @ 10:26:35
URL: http://www.svartalwen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0