Spårtävling hemma på Häggeberg

Vi började fint med fullt på platsen. Efter detta drog vi ut till skogen. Gaston gjorde samma märkliga grej även detta upptag som han gjorde i Vadstena... Skumt, han liksom seglar ut och sen drar sig till närmaste vänstra hörn. Jag tog tillbaka honom och sen gör han jättefint upptag och nosar reda på alla sju pinnar plus slut. Känns verkligen jättebra i spåret.
Efter spåret var han varm och trött (det var jag med). Jag stannade till vid en sjö och flanen kastade sin varma kropp rätt ut i vattnet, simmade runt lite och sen åkte vi tillbaka till klubben för att vänta på vår tur i lydnaden.

Vi har liksom lagt ner mycket träning i veckan på att flanen skall vara med från start i lydnaden och vi började betydligt bättre idag än förra helgen, Gaston och jag var definitivt på samma plan. Kändes riktigt bra och då kan jag ta snett sättande och lite sånt, vi fick 7-8. Inkallningen gjorde han superfint 9-10 (förra helgen 0-5), ja jag ska inte mala på med alla poäng. Bara en poäng till för det är så kul, på skallet fick vi 9-9 :-) . Det som vi har slitit så¨med. KANONKUL att få höra resultatet av det. Krypet - suck sämre än förra helgen (hur det nu är möjligt men det var det).
Förutom krypet flöt det på hyfsat bra ända till hoppet. Hopp säger jag, va?!?!? sa flanen och ställde sig upp. Men herre gud, hoppa sa jag och då betydde hoppa plötsligt fot... ja vi fick noll.

På stegen gjorde han värsta sämsta avslutet, när han var på väg ner från stegen fick han minsann syn på en jacka som hängde över en bänk. WHAO, en ny megabelöning har hon hittat på så där bara, tänkte han men han tänkte fel. Så istället för 10 så blev det 7-7. Jäkligt onödigt flanen!

Vi fick till slut ihop 217 poäng detta jämfört med förra helgens 185,75. Skitpoäng men jag ska ärligt skriva att jag har hellre än Gaston som flanar till det som han gjorde idag mot den hunden jag tävlade med förra helgen. Idag kändes det som han inte orkade hålla ihop hela lydnaden. Förra helgen sket han i mig. DET är en väsentlig skillnad i min värld. Totalt hamnade vi på 549,5 poäng.

Vi hade till slut uppletandet kvar och vad ska jag säga - han jobbade på bra. Vi åkte på tugg 8,5 och 9. Onödigt men han var pigg och glad. Det var hyfsat varmt idag.

Summasummarum - nöjdare än förra helgen. Nu tränar vi på till nästa helg för då är det dags igen!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Vad ni kör på, heja heja! Så himla kul med skallet, vet ju hur mycket ni kämpat! :D Lycka till nästa helg!

2010-04-25 @ 19:57:58
URL: http://www.kattisdagar.se
Postat av: Helene o Åsså

Det andra kommer lossna! Det vet vi! Syns imon!

Kram!

2010-04-25 @ 20:09:39
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Ok, du är förlåten! Men gör inte om det! ;-) Ja tycker du ska vara nöjd med dagen! Ett jättebra spår och ingen guldfisk!!! Det ska du väl verkligen vara glad åt! Att man råkar glömma bort vad ett ord betyder kan hända den bästa och att du börjar med häftiga belöningar sådär är väl ändå inte hans fel!

Kramar till er båda!

2010-04-25 @ 22:12:34
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

Tycker ni är så duktiga ....Lycka till nästa helg!!!



TASSAR

Fia, Siri & Wirra

2010-04-25 @ 22:51:32
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Anneli

Snyggt jobbat! Skönt att ni är tillbaka på banan igen - tillsammans! ;)

2010-04-26 @ 07:36:04
Postat av: Anneli

Hej jag igen.. har du inte glömt en sak...?

SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! :D :D :D

2010-04-26 @ 07:37:39
Postat av: Anna-Lena W

Grattis till CP! Det låter ju som att ni har potential för riktigt fina poäng :-) Lycka till på nästa start!

Kram A-L

2010-04-26 @ 12:11:58
URL: http://www.svartalwen.com
Postat av: Lotta

Men... GRAAAAATTIS!!! Vilket kanonarbete ni gör, det ÄR mycket som ska stämma och det ska inte vara för lätt ;). Vi fortsätter hålla tummarna för CERT!!! Men till dess tycker vi ändå ni är skitduktiga.



KRAM KRAM

2010-04-26 @ 20:34:21
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0