Vi tränar på...



Efter viss messkonferens med Sofie kom jag fram till att hålla mig till en sak med rutan. Godis på pinne får det bli. Inte vet jag men det fungerar rätt hyfsat. Söt är han, vi har ju använt godispinne på framåtsändandet och där har han lärt sig att fram till pinne i fullfart, ta godis och sen gå vidare. Det satt fast i flanens hjärna så galopperade ut så käckt till rutan, tog sin godis och gick sedan saktagående rakt fram. Så kan det gå!        
                                                              

Vi har tränat fjärr också och vi har letat upp boken "Med sikte mot 10:an". Jag är tamme tusan på g känner jag. Har inte kollat om det finns någon tävling, det ska jag göra nu. Nu gör jag det... Jajamen det finns en hel del. Typ t ex i Jokkmokk och i Arvidsjaur fanns det nån. Sen var det en och annan på närmare håll. Jag funderar allvarligt på en i slutet av oktober. Vad tusan, går det så går det.

Vi ska även ta tag i sitt i grupp, vittring, hopp/apport, sitt under gång och som sagt rutan och fjärren. Jaaa, kanske är jag lite väl optimistisk men å andra sidan finns det nån gång jag tränar fokuserat så är det när jag anmält mig till tävling. Jag vet att jag kommer slappa till det lite med brukslydnaden nu när det ändå inte blir någon tävling på typ ett halvår. Lite svårt att hålla uppe motivationen, trots att jag tillhör den knäppa skaran som gillar att träna och tränar ofta men även här finns det en gräns...

Här är Gaston på väg...


Oj, nu måste jag sticka, ska köra Myran till stallet.

Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

SK-Habo har en lydnadstävl den 4 okt. Det är en trevlig tävling och om du hör av dig dit nu så ska det nog gå att efteranmäla.



TASSAR

FIA & SIRI

2009-09-17 @ 21:13:50
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Fia & Siri

Men va fasen I-M , nu tutar & kör vi så grästuvorna ryker, anmäl nu till d 4/10. Siri & jag är anmälda, vi har inte vissa mom till 100% men va fasen vi behöver rutinen. Du har rutin men du kan väl ställa upp för oss (fniss fniss).....



KRAM & TASS

FIA & SIRI

2009-09-17 @ 21:42:36
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Sofie & Bonuz

Oooops! Nu har vi anmält till Nora 11/10.... Nu jäklar blir det till att träna!



Anmäl till nått i slutet på oktober! Fega inte ur nu! Kom ihåg va kul det är att tävla och det är INTE kul om du ska behöva vänta ända till våren med att få göra det igen!



Helt säker på att ni kommer få till alltihop kanoners tills dess! Ni har ju faktiskt ändå vänstersvängar som är bättre än vissa tollares....!!! Helt klart en bra start!!! ;)



God natt! Nu ska vi drömma om apportbockar, rutor och god korv!

2009-09-17 @ 22:51:01
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Annika & Tindra

Hej Ing-Marie!

Tusen tack för grattishälsningen i A-L:s gästbok!

Kul att läsa om er lydnadsträning (och hur Gaston inte ser rutan i första hand utan godispinnen med åtföljande långsamt framåt som i framåtsändandet)! Försöker också ta mig i kragen och träna lydnad, men som du så är jag mer effektiv och energisk ifall jag har en tävling i sikte... Håller tummarna för er i höst!

2009-09-18 @ 14:02:57
Postat av: Kattis

Va tusan, Jokkmokk är det väl inte så långt till? ;) Hihi... Det är så himla kul att läsa om er träning, själv vill jag hinna med allt, alla grenar, alla nya moment, men inser ju att jag måste sansa mig lite. Ta lite i taget, ha tålamod. Men hu vad trist det är! ;) Lite rutan kan man väl få träna i alla fall, jaa, ska nog börja i morron! :D

2009-09-20 @ 00:33:18
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0