Nix, ingen spårtävling men kul träning blev det i alla fall!

Igår for jag iväg med Gaston och tränade jakt. Himla kul! Vi hade tillgång till båt också och det är ALDRIG fel. Det var Jerker, Susanne och jag. Gaston började med att få bitchen i mig att fullständigt gå i taket. Jag blir GALEN på att han vet BÄST själv. När jag säger ut menar jag ut inte åt höger eller vänster. Han stannade jättefint på stoppsignalen men sen sket han fullständigt i vad jag sa eller pekade. My god... Jag diskuterade livets allvar med honom och sen, mina vänner, gick det alldeles strålande. Märkligt!

Vi var ute och rodde Gaston och jag, det är ju himla kul. Jag är fullständigt hopplös på att komma ihåg vilken åra man ska ro med för att svänga åt rätt håll. Jerker stod på land och vrålade så till slut kom vi till rätt punkt. Gaston han åker så käckt med och ser ut som den kung han är.

Jerker grejade med Sigma och hon kan en hel del själv också men de fick in sina vilt. Susanne och Totte gjorde så himla fina linjetag på vatten så jag blir grön hela jag. Vi hade en helt underbar skön eftermiddag med ett härligt väder som till och med gjorde att jag kunde glömma mitt krig med femtonåringen som pågått under hela dagen via mess. Droppen var nog när ungen skriver "kommer du inte ihåg hur det var när du var ung? Innan du blev sån där tv-tittare". Den tog kan jag säga. Grrr. Vi har viftat lite med fredsflaggan så nu är det lugnt till nästa drabbning.

Här sitter han och kikar på Jerker som ror runt och lägger ut vilt lite här och där.



Igår trakasserade jag Martin med mess om han verkligen inte hört något från Aneby. Han låg som FÖRSTE reserv men icke. Då beslutade vi oss för att vi tränar istället. Vi strålade samman i spårskogen Martin, jag och Anngreth. Först surade vi en stund och svor över vår otur att hela tiden bli bortlottade som reserver sen tog vi tag i oss själva och jädrans vad det blev bra idag.

Först ut var SM-hunden Mogg. Han tävlar SM i bevakning (för fjärde året i rad) nästa helg. Ska bli kul att följa. Heja er!
Han plockade gummi, metall och trä som ingenting!


Sen var det Gastons tur. Vi har ju haft en hel del bekymmer med spåret det sista men idag var han tillbaka, den fantastiske spårhunden Gaston. Jag jublade och ärligt talat, det är väl det här som gör att man orkar hålla på att traggla. När det plötsligt händer, det vänder. Han gick ut go och glad, tog spårupptaget och sen iväg som en rem. Plockade pinnar och hittade godisburkar. Jippi! Synd bara att vi måste vänta ända till våren innan vi kommer ut på tävling...

Nu måste det väl vara min tur snart!


Sist ut var Knuffa. Jag hade lagt ett spår med massor av vinklar. Hon klarade det galant. Speciellt när Anngreth i slutet säger men kära nån, lilla IM här har du gått väldigt nära där du började spåret. Har jag ju inte svarade jag. Men kolla då, jag hade nämligen tagit rikte på vissa stenar och stora rotvältor och upps, de var inte långt från slutsträckan av spåret inte. Gulp, tur vinden inte låg på från det hållet, förresten tror jag Knuffa fixat det ändå. Så det så!

Martin på väg ut på spåret men oj, glömt något? Typ en liten detalj som linan...


Tur man har snälla kompisar som ärtigt springer och hämtar den


Tjihu, sen fick hon äntligen ge sig iväg.


Det blev så bra så!


Nu håller jag tummarna för att det gick vägen för Lotta med Puma idag, de låg ruskigt bra till vad jag förstod.

Sen håller jag tummarna för att det går vägen för Susanne och Jerker imorgon!

Sen önskar jag ett jättestort lycka till, till alla er andra som är ute på antingen det ena eller det andra. Ge järnet!

Tjing tjong!

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

Oj, oj.. jag har ju en förmåga att måla upp värsta skräckscenariona, det gjorde jag till och med innan stencoola-orädda Vilja skulle gå sitt Mh och då är man nog liiite knäpp hi hi.. men, men sådan är jag!



Vad tråkigt att ni inte kommer med på tävlingarna, jag står själv som reserv i lägre spår så det lär väl inte bli förrän till våren för oss heller suck



Vi får hjälpas åt att hålla tummarna för grabbarna som har turen att få tävla imorgon... själv får jag inte ens vara publik, ska jobba!



Ha det gott!

2009-09-12 @ 20:18:23
URL: http://vit.gundogs.se
Postat av: Susanne

Tackför lyckönskningen, det behövs. Det är så lite som behövs för att det ska skita sig. Trevligt av Jerker att låta oss komma och testa båten. Jag hör av mig under morgondagen med rapport. Det var ju länge sen vi åt smörgåstårta...

Susanne

2009-09-12 @ 20:44:00
Postat av: Lotta

TACK snälla rara gulliga !!!

Och jag som hoppades ni skulle komma med i Aneby idag :(, men förstod det inte var så.



Nu hoppas jag VERKLIGEN vi ses i Växjö ;)



KRAAAAAAAM från en som hade tåriga kinder på vägen hem.....

2009-09-12 @ 20:53:26
URL: http://www.friden.de
Postat av: Kattis

Inte visste jag att du var en sån där tv-tittare! :P Haha, ni är för goa! Trist det här med spårtäclingar, att det ska vara sånt meck med att komma med eller inte. Och tänk - allt måste ju verkligen klaffa den endaste gången man kommer med. :( Det ställer ju inga krav på mig som redan har nerverna på utsidan, hehe. Å andra sidan är det väl ett par år innan vi är där. ;) Kram

2009-09-12 @ 22:19:31
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0