Åh hej o hå

Jösses, hösten är här. Det blåste järnet när vi gick i skogen idag. Två sjuka tjejer här hemma, inte kul alls. En förkyld som tusan och den andra ont i halsen och feber (och genast börjar man tänka på???). De två som är skyldiga till de två tjejerna är dock ännu fit for fight.

En ganska tråkig dag för Gaston idag med. Vi har bara gått och lullat i skogen. Sen blev det några pluttegrejer tränade i trädgården. Har skickat efter träningsguiden till "Sikta mot 10:an" så kvällslektyren är räddad. Känns faktiskt riktigt kul att träna lite lydnadslydnad igen. På måndag drar Helene och jag till Mona för en liten uppfräschning, det skadar ju aldrig. Ska bli kul att träffa  henne igen, det är en go och vansinnigt duktig tjej.

Ska försöka få till något fältspår för tack vare SM-yran glömde jag totalt bort att vi fick det roliga samtalet mitt i vår spårträning. Det kan även kallas förträngning. Att kalla det Gaston sysslade med för att spåra vore att häda. Det var inte ett rätt. När spåret la´s var det dagg och sen grejade vi med uppletande (som faktiskt gick rasande bra), fikade och snackade mycket om viktiga saker. När Gaston äntligen skulle gå sitt spår på stubbåkern så fanns det inte kvar, inte så att Gastons nos redde ut det i alla fall. Plötsligt minns jag varför jag skulle glömma det. Helkasst var det.

Men han var jätteduktig på att sätta sig under fria följet idag. Det är ju nytt i trean sen jag körde det sist. Vi har ju tränat ställande och läggande under fritt följ men sättande är nytt. Kul, kommer väl givetvis sabotera eventuellt läggande i KM:et men det är smällar man få ta.

Nu ska jag skriva mål och allt var det var man skulle göra enligt guiden. Eller kanske inte, jag tror jag läser lite först.

Ha det gott!

Ibland är det rätt gött att bara va´, lulla runt och inte göra nåt vetigt!/Gaston

Kommentarer
Postat av: Fjällisarna

Får väl erkänna dåååå, att vi här på fjället är liiite nyfikna på den blivande Gundes ömma moders linjer ;) den ömma pappans med för den delen ;)

Vi LULLAR också runt, får inget vettigt gjort, jo om man räknar att fara runt med datrojä...i hela lägenheten ut i köket, för att den hakar upp sig OCH för att inte ha förlängd telesladd :( visst, härligt med hela ski... på köksbordet ;) doggsen har urtråkigt, katterna likaså, imorrn kanske vi är hurtigare hehe...

Hejhopp från oss!

2009-09-22 @ 21:49:26
URL: http://sussan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0