Varför gå i lera och sörja när man kan vara ute på hal is och ha det glatt?

Det kan man ju undra... Ibland känns det bara lite svårare att klafsa upp från den där leran. Hur som helst, vi har inte gjort så mycket flanen och jag. Inget tränat, faktiskt inte ens ett litet sitt/stå/ligg. Vi traskade däremot omkring i ett närliggande samhälle häromkvällen och jösses, han hade och göra grabben med att pinka in stället. Många stolpar senare så var han rätt trött faktiskt. Vi bor ju lite på vischan och i vår skog går det inte överdrivet med folk och andra hundar så det är ett smidigt sätt att trötta ut flanehjärnan genom att gå i stadsmiljö...

Tack alla ni som orkar med mig och mina funderingar hit och dit. Tack även för alla goa pep-talk (mail) jag fått. I need it. Jag vill bara klargöra en sak - Gaston är lyckligt ovetande om vad som försiggår i min hjärna. Han tycker själv att han är lika världsbäst som alltid. Hans lätt partiska matte är beredd att hålla med honom. Han är helt enkelt bara samma goa hund som alltid. Äh, ni som känner mig vet ju, never give up!

See you!

Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Klart att man inte ska ge upp!! Men jag om någon vet att ibland så är man bra nära.Det känns skönt att veta att man har vänner som tror på en och som tycker man är duktig fast man inte får ihop tillräkligt med p. Tack för att du är du I-M !!! Ha det så bra så hoppas jag att vi snart syns...



TASSAR

FIA & SIRI

2009-10-28 @ 21:55:53
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Karin & Menta

Visst är det härligt att de själva alltid är så nöjda med sin insats! Det är nog ett typiskt flatdrag!

2009-10-28 @ 22:36:49
Postat av: Marie och Emil

Skönt att bara gå och skrota ibland. Har heller inte gjort nåt på en vecka nu, bara långpromenixar såklart. Men idag blev det lite tennisbollsök för Emil och så börjar jag lite smått med klicker på Laban (just for fun vad det gäller Laban). Skön inställning "Never give up!" precis så ska det va! Ses på Lördag. Kram

2009-10-29 @ 14:30:52
URL: http://herrkrut.blogg.se/
Postat av: Kattis

Ni är skitduktiga och snart kommer det klaffa för er även i jakten! Vi tror på er...KRAM

2009-10-31 @ 23:21:09
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0