Kan man flytta en lydnadstävling?

Jag kom hem sent idag. Har ett projekt på gång på jobbet med en vårdhund och det är så himla kul så det är inte klokt. Vi har en dement dam som inte sagt mer än ja och nej det senaste året kanske. När vårdhunden nu varit hos henne ett par gånger så säger hon ibland tre-ordsmeningar. Svarade en vårdpersonal en kväll med "god natt då".  Ni skulle se henne när hunden kommer, hon lyser upp och sen tar hon sina händer och kupar över hans huvud och smeker så försiktigt. Jag blir helt rörd. Riktigt roligt!

Nu till min lilla lydnadsbubbla. Igår kändes den ju väldigt jobbig men idag mina vänner tog jag min hund direkt när han kom efter långpromenaden i skogen. Han var aphungrig och ville in och äta - alltså snacka om att ha en motiverad hund. Risken med en hungrig Gaston är att det går fort (snabbare än vanligt alltså) och då blir det väldigt ofta också fel MEN idag slog han till.

Han gjorde en kalasfin hopp/apport (gårdagen totalt bortglömd,  hoppas för alltid).
Han gjorde två rutor på olika ställen - HURRA! Alltså, bara springa in i rutan, jag har inte satt ihop hela momentet än, men här är vi glada för allt.
Vittringspinnen - ut, nosade, plockade rätt - JIPPI sen var det en usel ingång med diverse otäcka betygsnedragande beteende. Fick separatträna ingången ett par gånger. Men hungrig Gaston fattade galoppen rätt fort, åtminstone för detta träningstillfälle.

Sen fick han mat...

Några fjärrskiften har vi kört efter maten, då vill jag ju plötsligt ha en seeeeeeg hund och jag anstränger mig så jag nästan får spänningshuvudvärk för att jag ska vara lika seeeeeeg. Det går så där men jag jobbar på det.

Därför undrar jag om man kan ta hela lydnastävlingen hem till vår trädgård, här funkar ju det mesta. I alla fall när vi är utan publik. Märkligt sammanträffande - eller?

Myran har grejat lite med min lay-out. Jag erkänner villigt, jag kan INTE sånt. Jag älskar bilden med Gastons nos, den tog Myran med min nya mobil. Man kan göra många saker med den, synd att inte jag fattar det bara.

Ha en go kväll, jag ska kolla plastkirurgi på tv4 plus. Verkade intressant tycker jag.

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Åh vilken stor, söt näsa!!! :-)



Skönt att allt funkade idag iallafall!!! Kan man inte ordna ett eget prov, typ som de särskillda jaktproven! Då kanske man kan ha det i sin trädgård! Jag skulle vilja köra olika moment på olika ställen, typ fjärren inne i lägenheten, ink ute på gatan osv.



Nähä, nu blir det duschen och sen HOUSE!!!!



Kram kram!

2009-10-06 @ 20:01:15
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Kathy,Olle,Caliph, Singha och Tywi

Har oxå tänkt på det där med tävlingar hemmai trädgården ... "en trädgårds champion" e väl ett championat så gott som vilket som helst..... =)

Lycka till med ert tävlande!!!

kram kathy

2009-10-06 @ 21:21:25
URL: http://www.123minsida.se/kathyocholle
Postat av: Karin & Menta

Kolla du på plastikirurgerna men bli inte så inspirerad så att du försöker likna Lulu Carter (hon skulle visst vara med). Jag tror att det är mer hälsosamt att lägga pengarna på STORA bensinräkningar och hundmat än på att få jätteläppar och ett ansikte som inte kan rör sig. Heja alla rynkor vi får av alla skratt och tårar som vi får av våra kära svarta vänner!

2009-10-06 @ 21:24:23
Postat av: Anneli

Underbar bild! Får jag vara med och rösta så tycker även jag att vi ska köra tävlingen i din trädgård... viss tävlingsångest... fast lite tvärt om mot din, jag VET att Cia kan alla momenten jättebra men sen om hon tänker utföra dom om 10 dagar inför domare och publik är en helt annan sak... Får väl skylla på och acceptera att en dam i hennes ålder har sin fulla rätt till visa egenheter... ;)

2009-10-07 @ 11:58:27
Postat av: Anneli

Glömde en sak... "trädgårdschampion"! STRÅLANDE uttryck av Kathy! Det tänker jag norpa åt mig och använda om det "riktiga" aldrig infinner sig...

2009-10-07 @ 12:00:56
Postat av: Marie och Emil

Vilken gullig bild! Han är söt din goe Gaston.

Va intressant med en vårdhund! När och var är det dags för lydnadstävling? Tuggummi, fokusera, andas och -varför ska man va nervös? Tänk så så ska du se att det går kanon! Ikväll blir det andjakt för mig och Emil, ska bli så kul! :0)

Kram på dig!



Ps: slöa jag har uppdaterat... :0)

2009-10-07 @ 12:30:28
URL: http://herrkrut.blogg.se/
Postat av: Fia & Siri

Vi vill bara önska er båda LYCKA TILL !! Ni fixar detta, inga som helst problem, tänka bara på att andas & ta det lungt ( haha ja det kommer ju från rätt person...ler). Vi tror på er. Kör nu så att grästuvorma ryker!!



TASSAR

FIA & SIRI

2009-10-07 @ 18:25:07
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: petra o greta

Vilken fin sida! Så du ska ut o tävla, lycka till!!!! Kram petra

2009-10-08 @ 20:23:13
Postat av: petra o greta

Vilken fin sida! Så du ska ut o tävla, lycka till!!!! Kram petra

2009-10-08 @ 20:23:46
Postat av: Anneli

Ångesten växer... härom kvällen följde F med ut och agerade TL... Cia hittade varken rutan eller apporterna... matte hade kanske fokus på fel sak... ;) Ny friska tag i morgon, då funkar det säkert! :) Vi kommer i varje fall ha kul nästa helg!

2009-10-09 @ 10:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0