Testing, testing

Jag har fått tag i kameran som Ia fått låna av Stefan . Jösses, det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Men ett lite gulligt blev det på Sanny i alla fall.



 och ett på Skruttplutt med


Gaston fastnade inte...

På förmiddagen idag träffade vi Martin och Knuffa. Vi spårade och gjorde två uppletandekorridorer. Vi var på ett ställe där det finns vildsvin. Uppbökat överallt, läbbigt! Gaston tog ett snyggt och elegant bakspår, upps.   Gör om, gör rätt! Sen traskade snyggt och prydligt över första pinnen. Men kära nån, så det kan bli.
Visst är det underligt, nu har vi inga tävlingar förrän förhoppningsvis i vår och då suckar man bara och spårar på. En tävling inplanerad och paniken griper tag i en, analysering på hög nivå och vips har man ordnat sig ett problem om man nu inte hade några innan.
Det vimlar av vilt i de här markerna, jag hoppas verkligen att det finns annat än bara vildsvin typ trevliga rådjur och sånt för mitt i när Gaston spårade på som bäst lyfte han upp huvudet och började vinda in något - gulp, undrar vad. Jag stod bara still och efter en liten stund så tog han ner nobban igen och spårade vidare. Tja, ett helt ok spår kan man väl säga.

Knuffa spårade runt i skog och på väg. På vägen blev det lite lurigt så hon missade en pinne där men annars skötte hon sig som vanligt. Bra alltså. Uppletandet i våra korridorer fixade båda jyckarna strålande.

Mmmm, börjar lukta gott i detta hemmet. Jag har slagit min familj med häpnad och bakar surdegslimpor. En tjej på jobbet bjöd på sånt bröd och det var så himla gott. Hon hade en påse med surdeg över som jag fick och nu är försöksprojektet på gång i ugnen. Är strax klart. Mums, mums (hoppas jag, tänk vad knäckande om det blir helt kasst). Återkommer om detta.

Min familj, som är rätt härdad vad det gäller mig, men min musiksmak tycker de väl är si så där ibland. Just nu är jag fast i Mando Diao... Gissa vem som passar på att på ett helt omoget sätt spela som en idiot när jag är själv hemma???

Ha en härlig fortsatt helg. Jag är snorförkyld - igen. Det kan inte vara grissjukan i alla fall för jag har haft förmånen att bli vaccinerad pga mitt jobb.

Tjoho, nu plingade micron till - brödet är klart! Spänningen är olidlig... See you!

Kommentarer
Postat av: Helene o Åsså

Hello! Hoppas ni hade en trevlig spårdag! Själv har jag varit inne i värmen o jobbat... Åsså har fått lite lydnad i trädgården som han fixade galant! Han kan "pinga lunt" nu i alla fall, även med apportbocken i munnen, å du skulle sätt hans ställande... Jisses! 4 spår i gräset! Lite plats bidde det med.

Gott med surdegsbröd! Jag tror det var lite recept i sista Ica Buffé tidningen om du har den, annars finns det nog på icas hemsida. Det var ett fruktbröd där som verkade väldigt mumsigt.

Gloria är ju kanon! Vilken röst han har!

Have a nice evening!

Kram

2009-11-14 @ 17:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0