Jag lever just nu i en grå yllefilt

Ni vet en sån där murrig, grå halvfuktig äcklig filt. Så är det i Skärstaddalen. Ett tag snöade det handflatestora flingor. Det var så jag till och med hann att tänka att ok då, snön gör det i alla fall lite ljusare. Vilket skämt, jag hann väl typ gå en meter ute när det jag trodde var vitt sakta omvandlades till regn och det gråa mörkret föll över oss igen.

Vi hade planer på att träna lite lydnad ikväll men näe, jag kände absolut inte för att klafsa runt på nån äcklig blöt snorhal appellplan (läs fotbollsplan). Nix, pix jag erkänner, min gräns är nådd. Istället har jag trampat runt en sväng här hemma lysande som en julgran med reflexväst på både mig och hundarna. Synd att det verkar synas så dåligt så att bilar MÅSTE ha värsta helljuset på när de blåser förbi. Jag blir helt bländad och planerar elakt att köpa en värstingpannlampa som jag skulle kunna dra på när puckon inte bländar av. Jag blir helt vansinnig, man ser ju inte ett skit sen, jag har en märklig förmåga att alltid titta upp mitt i heljuset med. Ibland blir jag värsta dramatikern och slänger upp min arm och håller för ögonen så inte ens ett pucko med tvärdrag kan missta sig på vad jag menar. Inga vuxenpoäng där inte.

Jag lever just nu med vår gamla dator och den är seg som kola, jag har inga bilder i den och inte funkar det att ladda in nya heller. Herre gud vad jag är gnällig. Förlåt. Nu ska jag bli en glad och trevlig människa, eller kanske inte. Jag går ner och lägger mig i soffan och överlägger detta med mig själv en stund.

Hej svejs från en grå mus i ett grått landskap i en grå månad som heter november...

Kommentarer
Postat av: Vera med flera

Om du skulle skriva en bok så skulle jag köpa den på stört!!

Kram från sjukstugan

2009-11-10 @ 18:58:04
Postat av: Fia & Siri

Ja du ser I-M det är fler än vi som tycker att du ska skriva en bok!!! Håller med dig ang vädret, inget kul alls. Tänk den som hade en inomhushall...med värme....ja ja drömma kan man ju alltid göra!!! Ha det så bra så hoppas vi ses snart!!



TASSAR

FIA & SIRI

2009-11-10 @ 20:27:52
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Anonym

Du kan väl skriva en bok med titeln "Kloka tankar från Skärstadsdalen". Sätt upp mig på listan. Det har snöregnat här också, mörkt när man åker till jobbet, mörkt när man åker hem. Vad är det för land vi lever i egentligen? Tänk 30+ jämt och inget regn. Fast är det inte då ormarna kommer fram? Just det ja, valet blev helt plötsligt inte så svårt.

Kram kram Susanne

2009-11-10 @ 21:36:44
Postat av: Lotta

Ha-ha.... jag tror vi alla känner som du just nu ;)



Kram på dej !

2009-11-10 @ 22:51:37
URL: http://www.friden.de
Postat av: Gerkan & Winner

Vil bare si her fra NorgeLandet at hall har vi og trene i;-)

OG heldigvs........, for vår matte er heller ikke glad i slikt være eller denne tiden på året.........



Puss fra brødrene G&W

2009-11-11 @ 07:29:56
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Anneli

Pannlampa-varianten funkar kanon - jag har testat(går även bra med vanlig ficklampa)... bilisterna fattar piken..! Jag vill också ha ett ex av "Kloka tankar från Skärstadsdalen"!

2009-11-11 @ 16:17:04
Postat av: Fia & Siri

HEJSAN! HAR NI TID, LUST & ORK ATT TRÄNA LITE LYDNAD NÅGON DAG??? SKULLE VA KUL!!!

p.s vi förhandsbokar oxå ett ex av "kloka tankar från Skärstadsdalen"



TASSAR

FIA & SIRI

2009-11-11 @ 19:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0