Ledig, sol och spår ute vid Lovsjön

Men hallå, får man ha det så här bra? Vi träffades i spårgängen kl 10.00. Idag var det Helene, AG, Martin, jag och tro det eller ej Tobias kom ihåg sina gamla spårkompisar... Björn är på annan turné idag, han ska bli tävlingsledare och är på slutprov. Vi håller tummarna allt vad vi orkar, vilket inte behövs för han lär fixa det galant på egen hand.

Till spåren, det var  tallskog och supertorrt. Gaston slog till! Det är verkligen spännande livet med honom. Från att man liksom känner att jag kommer aldrig kunna gå ut på nån elittävling med den hunden i höst  (tänker på i måndags med krypet...) till idag när han sticker ut och tar framspår, plockar alla sina pinnar och gör spetsvinklar som en gud ja då helt plötsligt vaknar tävlingsdelen i hjärnan till och JAG VILL UT OCH TÄVLA NU!!! Märkligt att det kan växla så bara på ett par dagar. Sen är det ju det då att det ska fungera alltihop, både spår, lydnad och uppletande,  helst samma dag [10]

Ja, jag vet inte var hon babblar om, skulle JAG, någonsin göra nåt halvdant, eller vad menar hon? Idag t ex hade jag en extremt bra dag för just spår, så är det bara. I måndags var det liksom inte min grej att krypa, åtminstone på kommando. Thats life!//Gaston


Nu ska jag göra lite duktiga saker som att dammsuga. Ser fram mot imorgon då kommer jakträningsgänget till Skärstad för träning vid en av "mina" gölar. Jag har frågat markägare och jakträttsinnehavare enligt konstens alla regler och JA, vi får vara där och träna. Gött!!! Skönt att slippa åka. På lördag ska jag till Elmia och försöka hjälpa till genom att kasta dummies, det kan ju som bekant sluta hur som helst. Söndag planerade vi visst in lite lydnadsträning, upps!

Nästa vecka vi åka och lukta på labbevalpar hos Maria C. Detta under förutsättning att ALLA valpar är sålda...

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Är så glad för din/eran skull att det har "lossnat" m lydnaden. Du ska se att nu lossnar det även med jakten oxå!!!



TASSAR

Fia & Siri

2009-05-21 @ 15:19:05
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Anonym

...och jag som inte kunde på eftermiddagen imorgon snyft Men vi ses väl snart ;). Kanske kan Gaston lära Zäta lite "kill-grejer" !!!! Troja & Puma är nämligen inte bra på sånt...



Härligt att träningen gick så bra.. usch, jag ska ju snart ut i högre - hur ska jag hinna !?



KRAM på dej och din duktige pojke

2009-05-21 @ 21:24:46
URL: http://www.friden.de
Postat av: Cissi

Var länge sen vi sågs nu du... jag hade lite planer på att åka till Elmia på lördag, nu får jag väl absolut göra det om du ska vara där. Jag har en fribiljett och Lipton skulle nog tycka det vore skoj att spatsera runt bland alla människor och härliga dofter. Kan jag bara låta bli en alltför lång sovmorgon här i Linköping så ska jag nog hinna dit en sväng.

Ses kanske imorrn då!

Kram!

2009-05-22 @ 22:56:53
URL: http://www.hapenidi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0