Idag jaktträning med härliga gänget

Vi träffades i Svinhaga idag och vilken eftermiddag vi fick. Sol, värme och ett härligt gäng. Vi började med jaktlydnad och gick på linje. Är det något vi lärt oss hos Birgitta S-W är det att traska fram och tillbaka med hundarna fint vid sidan. Vi kastade markeringar hit och dit men ingen fick från början hämta en endaste en.

Efter ett tag byttes de yngre hundarna till de lite äldre och då lade vi på skott med markering. Gaston vaknade till liv och presterade ett och annat som var bra. Kul. Här skulle käcka kort läggas in men den förbenade datorn och jag är inte alls överens så det blir inga kort (dessutom är inte tjejerna hemma och kan rädda mig, hm...).

Det blev i vilket fall som helst en kul eftermiddag - tack Susanne, Maggan, Kristin, Jerker och Bitte.

Imorgon ska vi ha en låååång träning med lydnad, spår och eventuellt uppletande. Gaston och jag ska träffa de goa kompisarna i bruksgänget. Vi ska fira Martins cert och AG:s uppflyttningar. Ska bli så himla kul.

Ha en go kväll!

Kram från oss

Kommentarer
Postat av: Lotta

Från och med imorgon så behöver jag INTE längre vara avis på alla era träningar ;). Äntligen äntligen !



Ha en mysig dag i skogen.



Kram Lotta

2009-05-16 @ 06:40:38
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0