Jaktträning idag igen!

Vilken tur jag har som träffat på en sån mysig tjej som Cissi. Vi försöker få till en träning i veckan. Så länge får och kossor inte är ute så får jag vara i grannens jättefina hagar. Cissi tycker det är helt ok att åka ut till mig varje gång. Himla skönt tycker jag som far runt som en galning annars (Anders är om möjligt ännu gladare  ).

Cissi hade planerat vår träning idag. Vi började med att sätta ner grabbarna och sedan gick vi  ut och lade två dummies på tre olika ställen. Vi hämtade upp killarna och gick vidare till ett annat ställe där vi minsann blev modiga. Jag började att kasta åt Lipton. Först en enkelmarkering, sen en dubbel och sist en trippel. Lipton fixade alltihop! Vilken fantastisk kille! [35]

Sen bytte vi och Cissi kastade till Gaston. Gaston fixade enkel- och dubbelmarkeringarna kanon men med trippeln fick jag hjälpa honom med.

Vi tog oss an ny mark och kastade där tre, lite svårare, enkelmarkeringar till varje hund. Nu fick de springa uppåt istället för markeringarna innan där de fick springa i nedförslut. Gick finfint.

Nästa projekt blev att ta linjetagen som vi lagt ut en timme tidigare. Avstånd - ja ni vet ju, jag är hopplös men de var mellan 50-80 meter från punkten vi skickade. De fixade det! Då bestämde vi oss för att vi tränat färdig för idag. Jösses, det är inte klokt vad roligt detta är med jaktträning. Nu ska vi träffa gänget i Svinhaga på fredag och sen drar vi till Maire på söndag. Jippi!

Jag har snott ett kort av Cissi som hon tog förra veckan på Gaston. [88]


Vi har fått en utmaning från Ulrika:


1. Ta närmaste bok & slå upp s.18 rad 4. Vad står det?

  månader efter den första mätningen kände jag mig så pass lugn att jag


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan,vad rör du vid?

Skrivaren


 3. Vad såg du senast på tv?

En annorlunda familj (jösses säger jag bara).



4. Utan att se efter,gissa vad klockan är?

18.40 rätt svar 18.57


 5. Bortsett från datorn vad hör du just nu?

Myrans tv


 6. När du senast var ute vad gjorde du då?
Tränade jakt (dagens sanning!!!)


7.Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?

Läste en bok


8. Vad har du på dig?

Fleecetröja, t-shirt och vindoverallsbyxor.

9.Drömde du något inatt?

 Minns ej


10.När skrattade du senast?
När vi tränade jakt Cissi och jag.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Fotografier på barnen när de var små och ett på mig och min fina labbeslabbetik Gipsy som inte längre finns kvar. En vägg är klädd med böcker i en bokhylla.


12. Har du sett något konstigt på sista tiden?

Näe

 13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Phu, ja, jag tycker det är så där

14.Vilken var den senaste filmen du såg?

Halva Beckfilmen i söndags, sen somnade jag...

15.Om du blev multimiljonär,vad skulle du köpa då?

Jag skulle fråga tjejerna vad de helst av allt skulle vilja ha och sen köpa det. Plus att vi skulle resa till nåt varmt ställe hela familjen inklusive pojkvänner. Jag skulle fråga våra vänner och syskon om de ville hänga med. Vore ju skitkul om man hade kunnat bjuda med alla som ville. Vilken grej!


16.Berätta något om dig själv som folk inte vet om:

Att jag tycker det är fantastiskt roligt att måla och teckna (det vet inte många för det är ALDRIG någon som får se det)

17. Tycker du om att dansa?

JA!


18. George Bush.

Ja, nu är han ju väck i alla fall


19-20. Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?

Redan klart! Döpta och fler blir det INTE!


 21. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?

Nej

22. Vad vill du att gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Välkommen hit min vän, välkommen hit till himmeln ( precis som Lars Winnerbäck skriver...)


 23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?

 De som orkar och känner för det, varsågod och kopiera

Nu ska jag skriva åtminstone ett protokoll av de tre jag ligger efter med (hur gick det till???)

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Lotta & tjejerna

OJ vad ni tränar och ligger i.... här är det lugnt på träningsfronten :). Gissa TVÅ som har laddat träningsbatterierna fram i maj/juni :D



KRAM på er

2009-03-05 @ 19:20:36
URL: http://www.friden.de
Postat av: Fia & Siri

Hej Svejs!!! Måndagsträningen börjar den 16 Mars...Hoppas att vi ses då??!!!!



Tassar Fia & Super hunden Siri

2009-03-05 @ 19:51:25
URL: http://valdensbastasiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0