Fredag = jaktträning

Kul när det börjar bli lite vana med jaktträning på fredageftermiddagar. Det är ett jäkla stressande för att hinna hem, ut med hundarna och sen vara på plats i tid. Phu! Men det är det värt. Härliga människor som gör att man gärna stimmar lite.

Idag var det Susanne, Totte och Olle, Maggan, Tindra och Tryggve, Jerker, Sigma och Eagle, Ulrika och Tizzla samt en ny tjej vid namn Lisa med sin labbepojk.

Vi tränade sök, ett rejält och stort minsann. Gaston jobbade på fint och matte var nöjd. Vi tränade markeringar och avslutade med en gigantiskt långt linjetag säkert minst hundra meter (innan du börjar sucka över överdrivna mattar vill jag bara tala om att Gaston såg när Susanne slängde ut dummies vid en mega-Ek så han susade inte iväg hundra meter rakt ut bara så där), vi suddade lite med en markering och sen skickade jag ut honom på det långa linjetaget.

En bra träning med fruktansvärt kallt. Blåste isvindar brr.

Desto värmare blev det när jag kollade min mail. Titta vad mysigt jag precis fick av Ulrika. Hon hade som vanligt med sig sin fina kamera sen har hon snaijsat till det så fint. Jag blir alldeles varm i hjärtat. Himmel och plätter vad jag älskar denna hund.


Imorgon väntar spårskogen. Nu väntar soffan natti, natti.

Tack Ulrika för korten!

Kommentarer
Postat av: Cissi o Lipton

Åhhh vad skoj ni verkar haft det! Varför kan jag aldrig på fredagar för?? Hoppas jag får ihop någon fredag framöver, skulle vara jättenyttigt för Tippis; träning med en massa nya fina tjejer. :P

Jättefina bilder!

2009-03-20 @ 23:42:31
URL: http://www.hapenidi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0