Tropisk småländsk värme = brassestol i trädgården

Förkylningen är på bättring, AC:n är förlåten. Åkte idag i den gamla vita volvon till jobbet och svor ramsor över värmen som strömmade både inifrån och utifrån bilen. Det är ju inte klokt att värmesystemet ska paja NU! Helt fel! Ska aldrig mer klaga över en sketen förkylning pga AC. Fjällisarna! Köp bil med AC, det är värt halsont och snordropp!

Efter en lång dag på jobbet som av någon märklig anledning kändes extra lång idag så kom jag hem och gjorde ingenting mer än att prata i telefon, det var max vad min sorgliga kropp orkade med i värmen, 29 grader i skuggan. Öh, vad hände? Har jag någonsin frusit i detta land? Nå, när klockan närmade sig 20 tyckte Gaston att det var dags att släpa med den svettiga saken ut i skog och mark. Då är man glad att man tränar jakt, för plötsligt kunde Gaston bada och göra lite nytta samtidigt. Först övervägde jag noga om jag orkade ta tag i några som helst krångligheter denna dag OM nu Gaston skulle strula till det. När jag överlagt klart bestämde jag mig för att göra övningar som helt enkelt inte kan gå fel, får man tänka så? 

Vad kunde gå fel? Jag kastade dubbelmarkering med chuck-it och tennisbollar på stilla vatten i gölen. Försökte minsann krångla till det med en liten enkelmarkering i taskig terräng (tyckte jag men inte Gaston) på land innan han fick ta dubbeln. Tja, första no problemas, andra fick vi krångla lite med. Det är märkligt att det ofta ska busa till sig i flanens hjärna  vid nummer två. Idag kan jag skylla på överkokt flanehjärna men tyvärr händer det ju lite titt som tätt. Han fick in den med hjälp. Hm...

Vi får se om det blir någon jaktträning imorgon. Är det lika varmt som idag så är det inte att tänka på. Typiskt när man fått ihop en tid som faktiskt passade nästan alla så kommer det säkert vara 30 grader och stekande sol. Inget väder för en migränkvinna att träna i, så är det bara men smeén vet, imorgon kanske jag står där trots allt.

Vilket svammel, helt makalöst att jag kan få ihop ett inlägg om absolut nästan ingenting. Jag skulle aldrig kunna tvittra eller vad det heter där man bara får använda ett visst antal ord. Hi, hi, hi jag hade blivit avstängd vid första inlägget.

Tjingeling nu är det natta!

Kommentarer
Postat av: Lotta & vovvarna

Vi hoppas på 25 graders värme imorgon... nu SKA vi väl få till en rolig träning. Tack för att du fördrev 1 timma åt mig i telefonen idag, det är lättare att sola när man har lite kul hundprat i örat :D



Kram från oss

2009-06-29 @ 22:34:41
URL: http://www.friden.de
Postat av: Anonym

Åh vilken härlig göl, men svår tycker strulPuma !! Bitte & jag tycker nog vi borde köra ett pass på måndag eftermiddag igen... orkar ni det tro ? ;) Hojta till i så fall. Nu hittar jag skrattar



Tack för idag !!



KRAM Lotta Puma Zäta

2009-06-30 @ 21:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0