1,2 mil på öa med cykel

Det gick skitbra. Trots att jag glömde åksjukepiller, blir ju hysteriskt sjösjuk jämt. Vi överlevde resan dit trots regn... Väl på öa och vi kom iväg på våra cyklar så kom det inte en regndroppe, fatta det!!!

Jag tog för säkerhets skull en flickcykel, jag insåg snabbt att om jag med mina långa spiror skulle vingla runt på en damcykel och Gaston skulle stanna till så skulle hela ekipaget ramla och vi slå ihjäl oss, åtminstone jag.

Gaston travade på så fint med en tunga typ lång hela 2 timmar. Vi räknade ut att det var ca 1,2 mil. Duktig kille och duktig matte som numera har sittbensknölarna i nacktrakten. Min häck - AJ!!!

När vi var på väg hem i en gungande färja, lätt illamående bestämde jag mig för att jag "nästan" var hos Anngreth. Jag ringde och kollade läget och jajamen någon form av träning skulle hon och Mogg mycket väl kunna tänka sig. Det blev uppletande och lite kryp för Gastons del. Vi kom på en grej med krypet som jag tror kan funka. Tack AG!

Uppletandet - ja tjena mittbena, hade den hunden travat 1,2 mil??? Sprang som en tok och hade skitkul! Go och glad kan man sammanfatta det hela med.

Mogg skötte sig också med både i uppletanderutan och med lite fotpositionsträning. Vi gjorde en motivationsövning för Mogg - ljudmarkering. Som belöning skulle jag, ca 1,5 meter hög kampa loss med rottisgrabben Mogg. Grattis Mogg du vann kamprullen lätt som en plätt. Jag hängde i bra tyckte jag men fick ge mig. Märkligt!

Nu ska jag sova! Natti, natti. Banne mig om inte flanen slocknat också.

Imorgon Moheda och löptiksdust! Tänk på mig!

Kommentarer
Postat av: Marie och Emil

Hej! va duktiga ni ä. Först cyklar ni 1.2 mil och sen tränar ni oxå. Bra jobbat! Har lämnat in en gammal cykel på däckbyte idag och köpt en "springer" av en kompis kompis, så här ska snart bli cykla av oxå :0) Vi ses väl nästa Lördag?

Kram på er!

2009-06-03 @ 14:15:55
URL: http://herrkrut.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan! Vill bara säga att du är numera inte ensam om att ha en hund som blir "tok kär"......Siri blev alldeles till sig idag när hon fick träffa Marwin.



TASSAR

Fia & Siri

2009-06-03 @ 22:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0