Också en dag i en flanes liv

* Upp med matte i ottan och var med när hon stapplade runt och öppnade till hönsen och hämtade tidningen.

* Vänta, vänta, vänta till husse masade sig upp och gick en lång promenad i skogen.

* Agera som nån slags trädgårdstomte när husse klippte gräset - not funny at all.

* En promenix ner runt samhället, alltid trevlig - många trevliga dofter till skillnad mot vår skog där det knappt går en käft.

* Vänta, vänta, vänta tills matte kom hem. DÅ börjar hon städa -  oh my god! Städa och städa förresten, allt är ju relativt, hon swischade runt lite nochigt med en dammtrasa, dammsug lite sporadiskt, surfade lite mellan varven för att plötsligt klä om - till joggingkläder.

* Nästa projekt - 5 km flåsande i skogen - av matte. Gaston själv travade runt i tillvaron och hann både med det ena och det andra.

* Nu sitter hon här igen, vid datorn och är på väg ner för en kopp te och för att inta ryggläge i soffan.

* Märklig dag men så kan en dag ur flanens liv helt enkelt se ut.

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Siri

Ja du Gaston jag förstår dig till fullo. Själv så väntar jag som bara den VARJE DAG på attt vi ska åka å träna. Matte säger "strax" , "senare" & "Snart" !! Detta fattar jag inte riktigt för dom orden finns inte i min värld. För mig finns bara NU, GENAST m.m Vet inte va du & jag ska göra m våra människor?? Hoppas att det blir bättre när dom får semester....



TASSAR & NOSPUSSAR

SIRI

2009-07-16 @ 14:28:34
URL: http://siri.gundogs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0