Trött, tröttare, tröttast

Jag trodde jag dog när klockaeländet drog igång i morse. Hur kan det vara möjligt att en hel himla natt går så fort? Tur jag slutade tidigt för idag har jag verkligen levt upp till att vara en bitch. Jag blir helt galen ibland på mitt jobb. Jag drar INTE alla över en kant som jag jobbar mot, eller rättare sagt det borde vara, jobbar med. Jag arbetar jättemycket genom vårdpersonal eftersom det är de som är närmast de gamle men ibland undrar jag varför en del inte väljer ett annat yrke. Typ, löpande band någonstans. Jag kan verkligen inte, hur jag än försöker, förstå hur en del tänker. Hur kan vissa ALLTID utgå från sig själva och hur jäkla jobbigt de har det. Hur kul är det att vara gammal och få omvårdnad av någon som bara tycker man är en jobbig, tung börda? Jag är evigt tacksam för att 99,9% inte är såna, synd bara att jag råkade ut för den där 0.1% idag... As usual, bara att bryta ihop, hitta en ny strategi och komma igen.

Jag åkte hem, arg som ett bi, tog hundarna och ut. Snö i Skärstadalen vilket är ganska skönt på ett sätt. Man kommer hem med rena hundar, det är kul. Det är mindre kul att försöka glida runt i tillvaron och förmförallt där tillvaron mestadels går uppför.

Nu känns det i alla fall bättre.

Igår gjorde inte jag och flanen ett smack mer än att heja på Sveriges handbollslag. Jag säger bara go Sweden go, vilken match det var, whao jag är dödsimpad av målvakten. Jag är säker på att mina händer och armar flugit av om jag försökt ta emot dessa stenhårda bollar mot mål. Helt sanslöst vad hårt de kastar. Han måste vara både blå och gul idag (rätt färger i och för sig men ändå). Jag var helt utmattad efter matchen.

Nu hoppas jag på en kanondag på jobbet imorgon - den måste ju bli bättre för sannolikheten för att den blir sämre finns inte.
 
Gaston was here...



Tass och hej
leverpastej!

Kommentarer
Postat av: annelise & gerkan

En liten hilsen fra snølandet Norge........ Heldig dere som får trent, her snør vi inne snart......

:-(((



50cm på 2 dager er litt i overkant synes nå jeg.....

2009-01-20 @ 16:32:32
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Marie och "herr krut"

Håller med dig. Det är ju ungefär som om jag skulle behandla mina kunder som om dom bara var skit och en belastning. Det är ju faktiskt dom som ser till att jag har ett jobb och en runda att köra varje dag. Vi gav våra kunder pepparkaksburkar före jul. Men ok jag får ju erkänna att de som är allra trevligast och roligast fick 2 burkar av mig :0)

Ha det bra! Kram

2009-01-20 @ 18:31:45
URL: http://herrkrut.blogg.se/
Postat av: Fia & Siri

Ing-Marie jag förstår precis vad du menar ang detta m jobbet!! Du kan väl börja jobba natt istället för "vi" är ALLTID mkt trevliga, vi skulle ju oxå kunna lösa alla de problem som uppkommer i hundträningen.....



TASSAR Fia & Siri

2009-01-20 @ 20:16:15
URL: http://valdensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Maggan

Håller med dig om att målvakten i det svenska habdbollslandslaget var super igår. Blixtsnabba reaktioner och en kroppshydda med pondus. Såna egenskaper som man skulle ha när man tränar hund. Oftast är mina hundar tyvärr mycket snabbare än mina egna reaktioner och det är varken bra i handboll eller i hundträning. Vi ses i Svinhaga på lördag!

2009-01-20 @ 21:04:30
URL: http://www,123minsida.se/magganshundar
Postat av: Maggan

Har lite svårt med stavningen också, verkar det som. Jag är INTE förkyld, så det ska naturligtvis vara handbollslandslaget!

2009-01-20 @ 21:06:17
Postat av: Lotta & tjejerna

För ovanlighetens skull är det en sport jag INTE tycker om... och det händer inte ofta :). Nu du, nu närmar sig vårens prov.. du får tala om var ni ska starta sen så jag kan komma och titta och hejja !!



Förutom att vi ska på ett internat för Birgitta S-W i helgen så har vi lagt jaktträning på vila nu - men i maj/juni sätter vi fart igen..... här har vi senaste tiden införskaffat nya spännande marker och det blir en låååång väntan och längtan !



Ha det gott... och glöm INTE tala om VAR ni ska starta blink



Kram från oss

2009-01-20 @ 21:35:45
URL: http://www.friden.de
Postat av: annelise & gerkan

Hei og hopp!



Gerkan skal være i Hofors i 3 uker fra 7februar og jeg henter ham den 27-28februar. Begge de helgene blir det treninger;-)



Får du til noe da?

2009-01-20 @ 21:37:58
URL: http://www.gerkan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0