He did it again

Jag gick upp jättetidigt. Läste i en av böckerna, tänkte och tänkte lite till. Beslutade mig sedan för att jaktträning i Svinhaga måste vara absolut det bästa för min hjärna denna dag. Det kan aldrig vara bra att sitta som fastnitad med böcker och flummiga tankar. Näe, lite träning och socialt umgänge det är vad jag behöver.

Sagt och gjort vi åkte till Svinhaga jag och Gaston. Där var Susanne, Maggan, Jerker, Anita och Kristin. Jag gjorde dirigeringspunkter medan de som hade tonåringar tränade stadga, fot och annat matnyttigt. Gaston gjorde bra linjetag så jag grejade på och blåste stopp på hans väg ut och dirigerade åt vänster. Det gick skitbra MEN när jag sedan skulle ha ut Gaston till första stället så blir han alldeles osäker. Ska jag stanna där du blåste stopp förra gången eller ska jag springa rakt ut som du ville första gången. Kraschelebang i kontoret. Efter en diskussion med de mer erfarna samt en reflektion av mina egna tankar bestämde jag mig för att nix pix nu får fröken Jonsson tänka igenom sina övningar lite bättre. Tror det kallas att ta lärdom... [125]

Vi gjorde även ett sök med minidummies och det fungerade bra. Gladast var jag! Därför att Gaston sökte tillsammans med två tikar och letade dummies och inte tikrumpor. Underbart! Behövde mitt lilla självförtroende.

Nu ska jag åka och vara ännu mer social och träffa mamma och syster med familj. Glömde det i morse, att jag skulle få  min sociala bit även om jag inte åkt och tränat. Hur som helst  jag har tentaledigt imorgon och får anstränga mig dubbelt då. Det blir nog bra. 

Puddinghunden när han var i Ljungby förra helgen. Då - snö, idag - ingen snö!!!



Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0