Idag har jag överträffat mig själv för tid och evighet

Jag kom upp tidigt och satte igång med allt på en gång. Städade, putsade köksfönster, bytte gardiner (dags nu att ta bort de jultomteröda...), fixade en smörgåstårta till imorgon (fått recept på världens goaste, en grekisk, mums, mums), fixade sallad till middag och allt detta utan att få ett enda hysteriskt anfall. Alltså rätt val av vecka att ge sig på ett sånt jätteprojekt.

När vi käkat middag följde Anders med ut med hundarna. Vi gjorde två uppletanderutor. Han jobbade på bra flanen men vi har lite att ta tag i när det gäller uppletande, tugg heter det. Han vimsade lite utanför rutan, lite är förresten snällt sagt, ganska långt utanför var han. Sanny älskar detta. Hon är ju kul den, hon är med och hämtar dummies och när det är uppletande tar hon sin lilla söta kropp och susar runt i tillvaron och blir helt lycklig när hon hittar nåt. Där kan man inte tala om tugg, det är mer döda, skaka, döda som gäller. Tur det inte är henne jag ska tävla med [125]

Nu har jag varit och pillat på nån knapp på kameran så korten blev alldeles mörka. Gaston är himla go när det gäller det här med vilt. Antingen ställer han sig och håller upp en framtass och stirrar dit viltet står eller så sätter han sig ner och glor. Typ idag så satte han sig och tittade på 2 rådjur. Pilarna pekar på rådjuren. Syns absolut skitdåligt men det är rådjur.


Det är skönt att all antiviltträning i hans ungdoms dagar gett resultat.

Här sitter han [88]


Nu ska jag inte göra ett skit mer idag. Bara slappa.

Ha en härlig lördagkväll alla ni som orkar läsa i min blogg.


Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Önskar att jag oxå kunde överträffa mig själv och hinna med så mycket som du gjort idag...Jobbar hela helgen..inge kul...hade mkt hellre tränat m Siri!!!



TASSAR Fia & Siri



Du Gatson vi kan skippa stranden vi sticker till skogen istället..../ Siri

2009-02-28 @ 19:29:50
URL: http://valdensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Maggan T

Vill gärna ha receptet på den goa grekiska smörgåstårtan!

2009-03-02 @ 20:30:06
URL: http://www.123minsida.se/magganshundar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0