Wrooom så var helgen finito

Idag har vi spårat och kört uppletande. Vi var ute vid Lovsjön. Jättefint och en total frånvaro av kuperad terräng. Fatta att det inte fanns en enda backe någonstans? Jag, som lever i uppförsbackar här i Skärstadskogarna blev helt till mig. Hur som helst, Martin la ut Gasses spår och det fixade den fyrbente galant. Han nosade på i ett riktigt kringelkrok spår. Martin fick övertyga mig om genom andningsprov att han verkligen var spiknykter... Kul att det gick bra. Uppletandet hade vi i två korridorer och hej hopp i blåbärsriset, det gick snabbt och smidigt. Tugga på grejer gör han flanen och det är inte speciellt uppskattat av vare sig mig eller bruksdomare. Jag är periodvis väldigt duktig på att träna detta men sen har det en tendens att fallera. Skärpning!

Jag yrade runt ett spår till Knuffa där önskemålet var att det skulle gå mycket på grusväg. Hon trixade på och jag tror att både hon och Martin var nöjda. Knuffas uppletande - shit pommesfrite, superbra!

Susanne, Björn och Anngreth var på sitt håll och spårade men var gräsligt nöjda när vi strålade samman vid bilarna. Helene avstod spår och koncentrerade sig på uppletandet. Det gick riktigt bra för Åsså-mannen idag. Kul att Helene hittat ett sätt som verkar funka kanon.

Vi har haft en egen liten lucia i Lekarebo idag. Sötast av alla!




Vaddå, jag gjorde vad jag kunde men den liksom bara gled ner. Jag ville ha en strut ju.



Nu hade vi inga strutar så då blev det vad det blev. Vi får öva på tomtekort istället, Sanny vägrar säger hon men vi har inte diskuterat klart än.

Hoppas ni haft en bra helg, det har jag. Slapp och skön! Lite som det ska vara men inte alltid blir.

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Fjällisarna

Tack för dagens gapflabb när man möttes först av supersöta Sanny, SEN... Gaston med glitter runt hela snoken!! herre jisses!

Kram från Fjället

2009-12-13 @ 18:00:28
URL: http://sussan.se
Postat av: Lotta

Vilken söt lucia :)

Härlig träning !!!!



Kram

2009-12-13 @ 18:09:41
URL: http://www.friden.de
Postat av: FIA & SIRI

Kul att det gick så bra på eran träning, glad för er skull. Ja du I-M detta m tugg på saker hade Siri & jag en diskution om i går då hon helt plötsligt toktuggade på apporten, vilket hon aldrig tidigare gjort. Man undrar vad det är som rör sig i dom små hjärnorna ibland ??!! Söt gaston är m glitter runt nosen.

TASSAR

FIA & SIRI

2009-12-13 @ 18:59:40
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Men GUD vilka söta lucior!!! Helt klart dagens bästa!!!



Visst är det härligt med lyckade träningar!



Kramar!

2009-12-13 @ 21:03:42
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Anngreth och Mogge

IngMarie ,du vet att jag är ursel på att göra inlägg och skriva i gästböcker och allt vad det är,men IDAG görs det undantag!!!!

SANNY RULES!!!

2009-12-14 @ 22:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0