Målen för 2009

Jag gillar att sätta upp mål och det gjorde jag inför år 2009. Synd bara att de fallerade TOTALT!

I jakten hade jag att vi skulle ta pris i öppen klass - det gjorde vi INTE!!!

I brukset hade jag att vi skulle ta ett cert - det gjorde vi INTE!!!

I lydnaden hade jag inga mål för det skulle vi inte starta i tänkte jag - där blev vi uppflyttade till elit.

Jaha, så gick det med den måluppfyllelsen. Får ta nya tag inför år 2010. Det sorgliga är att jag så himla gärna skulle vilja ha ett mål att ta pris i öppen men det målet får istället omvandlas till "att starta på jaktprov överhuvudtaget".

I brukset höjer vi ribban och tänker spårchampionat.

I lydnaden ligger vi lågt. Det hänger helt på hur det går i brukset. Träna moment kan man ju alltid göra ändå. Jag tänker inte utsätta vare sig min tappre hund eller min korkade hjärna för panikträning som jag gjorde i höstas. Startar vi är i alla fall målet ett första pris!

Där satt det!

För övrigt är målet just nu att ro helgen i land. Vår stora tjej fyller myndig. Det är inte klokt, vad hände? Hon var ju ett barn alldeles nyss (när jag tänker efter senast i förrgår när hon drämde igen dörren och sa några mindre väl valda ord till sin ömma moder).

På fredag avgörs det om jag och Gaston kommer få chansen att utbilda oss till ett vårdhundsteam. Det vore så fantastiskt roligt att få jobba ihop med honom. Eftersom jag är inne negativt tänkande så tror jag inte vi kommer få chansen. Men jäklar vad kul om det blir så...

Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: FIA & SIRI

Klart man ska ha "mål". Mål är ju det som driver en framåt. Vi vet att du & Gaston kommer att fixa både Bruks championatet, 1.a pris i Öppenklass i Jakten OCH ni kommer även att fixa detta med titlen "Vårdhund och detta under 2010 !!!



TASSAR

FIA & SIRI

2009-12-01 @ 22:35:25
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Kathy,Olle,Caliph, Singha och Tywi

Håller tummarna för er att ni får jobbet ihop, såååååå himla kul det verkar



kram på er



Kathy och Caliph

2009-12-02 @ 21:27:39
URL: http://www.123minsida.se/kathyocholle
Postat av: FIA & SIRI

Spårlina, sele finns, budföring kan vi nog greja men vilka moment ingår i brukslydnaden ?? Fixar/håller du sedan i spårkursen med endast ett enda ekipge dvs Siri & jag samt följer med oss på tävling som våran personlige choch som håller reda på sele, lina, hund och förare så visst kan vi väl testa detta m brukset !!!



KRAM & TASS

FIA & SIRI

2009-12-02 @ 22:13:48
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Lotta

POSITIV min vän!!!!!!!! :)

Pris i öppen min vän!!!!!!!!!;)

Bruksmålet är jag nöjd med fniss



Grattis till myndiga tjejen... åren går fort.



Kram kram

2009-12-02 @ 23:01:08
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0