Uppletande och så lite lydnad i regnet...

Uppletandeformen är ok. Jag gjorde en korridor och försökte valla så gott det gick. Hur jag än traskar på där i korridoren så blir det inte tillräckligt vallat. Gaston springer i mina spår, han försöker maskera detta men inget undgår en gammal veteran som levt ett liv med en annan flatte som gjorde detsamma. Jag hoppas att Gaston gör som Matisse på tävling då det är mer välvallat, där hade Matisse aldrig några såna fuffens för sig. Gaston plockade in fyra grejer utan tugg. Blev lite väl trött efter tycker jag. Känns så där... Är ju lite orolig efter alla rapporter om borrelia och erlichas. Usch och fy! Han skuttade dock vidare i tillvaron efter precis som vanligt. Äh, bara en känsla...

Ikväll har vi haft en liten träningsstund med Martin och Knuffa. Vi körde igenom lite av varje. Framförallt är jag glad över framåtsändandet och stegförflyttningarna som jag tvingade Martin att titta på. Tvingade och tvingade förresten, den grabben är guld att träna med. Alltid positiv och glad. Sån vill jag också vara. Jag fick se lille Ville idag också, så himla söt. Tänk att det snart är 18 år sen min äldsta låg så där oskyldigt och log. Ha, kom igen om 18 år då ska vi snacka barn.

Krypet gick till en början så där. Synd, i måndags glänste han ju enligt Helene. När vi hade tragglat på en stund så kom han i fas med sina armbågar och kröp riktigt prydligt. Fatta detta, det som Gaston har lättast för i krypet är vänstersvängar. Hur har jag lyckats med det då när jag saboterat låga armbågar??? Jag är ett geni - NOT!!!

Inkallningen - ingen fart alls. Det känns inte bra alls. Gaston brukar nämligen springa som en idiot och däremot inte stanna när jag tycker att han ska. Idag såg han ut som en gammal pensionär som försökte ge sig på att jogga. Nja, här får vi köra tempo ett tag - vilket garanterat resulterar i en inkallning i sjuhundratio utan stopp. Ja, ja man kan ju inte få allt här i världen.

Så här fort vill jag att Gasse ska springa som sötis-Knuffa (kolla framåtlutet)


Suck, ibland orkar jag inte med henne//Gaston

Imorgon är min sista semesterdag. Tur att jag gillar mitt jobb för det känns faktiskt lite motigt att börja. Det är så långt till nästa sommar eller kanske vår om det blir en Gunde. Jag kan säga så här, troligen blir det en, om jag inte dröjt för länge och hamnat längst ner i intresselistan. Har försökt få tag i uppfödar-Carina idag men hon var inte hemma. Typiskt, jag var laddad upp till tänderna när jag ringde och tänkte säga snabbt som ögat att skriv upp mig innan jag (läs Anders) ångrar sig, så var hon inte där. Jag gör ett nytt försök imorgon.

Imorgon ska jag göra INGENTING som är tråkigt. Ska bara göra roliga saker har jag tänkt. Typ gå med Gasse länge, länge i skogen, träna lite lydnad med AG och läsa nån av nylånade böckerna. Städat har jag gjort idag så det blir inget med det imorgon.

Hoppas ni har det bra, det har faktiskt jag - egentligen oförskämt bra.



Kommentarer
Postat av: Lotta

Så härligt med dig... alltid lika positiv, alltid lika peppande och alltid lika tokig & glad :).

Hoppas det vänt blink



Och du... åh vilket bra beslut du fattat !!!!!!



Kram på´re

2009-08-13 @ 20:37:53
URL: http://www.friden.de
Postat av: Kattis

Jag är övertygad om att Carina vill ge dig en Gunde oavsett hur många som finns på intresselistan! lovar Du får väl hänga på på vår valpträff 22 aug... ;) Idag har vi varit på klubben och tränat med Anneli och jag är FANTASTISKT nöjd med lilla flattevalpen. Vilken otrolig kontakt hon har - jag får tårar i ögonen! :D

2009-08-13 @ 21:39:00
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar
Postat av: Susanne

Det kanske är dags att jag tar ett snack med Carina. Bättre valpköpare kan hon ju inte få. Synd att jag inte håller på med uppfödning, du hade stått överst på listan (om du så hade velat ha valp eller inte). Njut sista dagen på semestern. Jag VET hur det känns att jobba, jag har just snart överlevt första veckan.

Kram Susanne

2009-08-13 @ 22:02:18
Postat av: Åsa, Nina & Stimma

Hej på er:-) Har följt eran dagbok länge nu utan att skriva något, så jag tänkte det var dags:-) Tyckte jag såg dig på FM men var lite osäker så jag "vågade inte" heja;-) vet ju inte om du kommer ihåg mig:-) Vi tränade ju ett tag tillsamman med Rolles husse. Vi är ganska mycket ute i era skogar då Patriks föräldrar bor där:-) Skulle vara kul att träffas någon gång. Ha det bra // Åsa

2009-08-14 @ 08:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0