Skulle åkt till veterinären igår men det blir idag

Jäpp så är det. Han ringde veterinären, igårkväll och flyttade tiden till ikväll. Kratern är kvar och det känns bra att han kollar på den. 

Igår, när jag ändå gick och väntade på telefonsamtalet att vi skulle få komma, så städade jag så nu är det klart. Skönt! Det hade varit klart roligare och träna lydnad en stund men, men. Förresten körde vi lite i trädgården - kollade av rutan, han minns den. Vi var INTE långt ifrån, skulle bara kolla läget lite. Hopp-apport minns han också. Nu är väl inte själva hoppet speciellt konstigt att han kan och inte apportera heller men att hans hjärna kom ihåg att han skulle hoppa på tillbakavägen tycker jag var kul.
Vad gjorde vi mer då, jo vi testade fjärren och den går väl lite si så där. På nära håll, vi pratar NÄRA håll sker alla skiften bakåt men står jag lite för långt bort så vips hoppar rumpan fram från stå till sitt. Nåja, skulle bara testa av lite. Det är ju som bekant miljoner andra moment också som måste till innan vi är i närheten av start i trean.

Så för att inte göra något alltför desperat så anmälde jag mig till ett jaktprov istället. Det är ungefär lika hysteriskt som till lydnadsklass 3 men alla blir ju bortlottade till höger och vänster så sannolikheten för att jag skulle komma med är ju obefintlig. Så nu kommer jag säkert med - då dör jag. Eller egentligen vill jag ju men det gäller att våga också och det är väl där någonstans det kniper. Nu kan jag leva på hoppet men då blir det ju definitivt på något sätt. Svammel, svammel. Stackars dig som orkat läsa hit - innan du blir helt galen så slutar jag.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Lotta

HÄRLIGT !!!!!! Maila vilket du anmält till, men kanske vet jag blink. Fast som du skriver... sannolikheten att komma med.... puh. Sitter och våndas om jag ska skicka iväg min eller ej - 36 mil enkel resa hmmmm



Lycka till hos vet !! Kanske vi kan få till en träning snart då :)



Kram

2009-08-27 @ 22:24:47
URL: http://www.friden.de
Postat av: Marie och Emil

Bara att köra så det ryker :0) det gick ju hur bra som helst på poängjakten, så varför skulle det inte göra det nu? Andas och fokusera!

Och du jag har kommit med på prov både denna söndagen och nästa så det verkar inte så svårt att komma med :0)Visserligen i NKL men ändå. Vilket har du anmält till? Klappa om stackaren med kragen. Oj vad olycklig Emil ser ut då han varit tvungen att ha en sån på sig, det gör ju inte att man tycker mindre synd om dom. Kram på dej!

2009-08-28 @ 13:42:50
URL: http://herrkrut.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej.



Kul att ha hittat din sida. Jag måste fråga... Gick vi i par på FM 2008 som Östra arrangerade? Jag vet att jag gick i par med någon Duckstream hane, med en matte som var ganska ny i provssvängen, men var det du? :))Min hund heter Figo.:))

2009-08-28 @ 15:52:21
URL: http://www.ullasflattar
Postat av: Fjällisarna

ALLTSÅ!!! Kom upp till oss hela nästa augusti, så kommer ni med på ALLA jaktprov, för här är bortlottning obefintlig!!! men då blir i och för sig våndan stor! vi hoppas i alla fall att ni kommer med på det ni anmält till & då kör ni så det ryker!



Kram från Fjällisarn & 1:a semesterdagen :) ikväll drar vi till Kiruna med lilla "huset" för & träna jakt hela helgen..

2009-08-28 @ 16:00:52
URL: http://sussan.se
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

TJIHO! HÄRLIGT! Det kommer gå så jäkla bra så du kan inte ana det! Det VET jag! Oj vilken lång dag det kommer att bli när jag ska gå och vänta på ett glatt sms! Ok, jag vet, ni kanske inte kommer med men jag hoppas iallafall!



Kramar från fan cluben!

2009-08-28 @ 16:22:54
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Ulrica

Hej och hoppas Gastons "krater" läker fint. Hoppas ni kommer med på jaktprovet, otroligt att det är så många som anmäler sig. Tänkte länka till din bogg, om det är ok?!

/Ulrica

Ps Håll tummarna för oss nästa helg då det bär av till Norgeland.....

2009-08-28 @ 21:48:16
URL: http://www.highdreams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0