Sista semesterdagen

Idag har vi njutit av en helt underbar dag, flanen och jag. Vi började med en lång sväng i en annan skog. Sånt uppskattar Gaston, nya dofter och en hel jäkla skog som ska pissas in. Oj, oj, oj han kan inte ha många droppar kvar efter en sån sväng. Väl hemma gjorde jag en GI-lasagne. Blev skitgod, det var keso och grejer i istället för ostsås. Till och med Ia som hatar allt annorlunda åt och tyckte den var ok. Kul!

När vi slappat i soffan ett tag ringde Nilla och hoppsan bestämde vi oss för en liten sväng i skogen ihop. Så Gaston gick en timme i sällskap med 5 minipudlar. Han är ju barnsligt förtjust i allt smått men 5 minipudlar på en gång var bara kul lite i omgångar. Han försökte tappert få igång någon form av lek men det uppskattades inte... Till slut gav han upp.

När vi gick där och gick så gick även klockan och hej och hå så fick jag hetsa på lite för lika plötsligt som skogspromenaden kom till kom jag på att jag skulle träffa AG och Martin och träna lite lydnad  vilket vi bestämde igår. Tio minuter sen gled jag in vid fotbollsplanen.

Det var rackans vad varmt det hade blivit. Vi tränade full fart på inkallning - gick bra. Vi tränade fritt följ - nja inte riktigt ok. Vi tränade kryp - rätt ok.

Nu håller vi tummarna för Anngreth och Mogg som ska till Rottis SM i bevakning. Idag glänste han på lydnadsplanen den goe rottishanen. Häftigt när han på sitt explosiva sätt dundrar fram i tillvaron. Lycka till!

Martin och Knuffa - de behöver inte ens träna, jo förresten lite pyssel med fria följet var det enda vi kunde peta i. Hon går som en klocka den där terven.

Nu ska vi på säsongens första fotbollsmatch - måtte någon vara med oss så vi får med oss två glada tjejer hem ikväll.

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Det var verkligen en heldag med hund! =) Låter som en underbar sista-dag-på-semestern-dag!

2009-08-14 @ 19:42:09
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0