Kratern börjar försvinna, phu!

Nu ni, nu har det vänt. Vi är ANDRA reserv till en spårtävling. Det räckte att jag anmälde mig till jaktprov så dök brevet upp. Det finns en hyfsad chans att komma med. Dessutom ligger Aneby helt ok långt bort, tar typ 40 minuter eller nåt - om man hittar så jag får väl räkna med 1,5 timme...

Gastons hål håller på att försvinna. Livet är hårt med tratt men nu behöver han bara ha den på natten. Kratern ser betydligt fräschare ut kan jag säga. Det var ingen fara med den sa veterinären. Lätt för honom och säga. Jag tillhör kategorin av människor som direkt utgår ifrån att det är något livsfarligt och flatten ligger ju inte direkt i botten på listan när det gäller olika sorters, ja ni vet. Jag tänker inte ens skriva det otäcka ordet.

Vi har tränat jakt - dirigering och markering, både på vatten och land, med varierande resultat. Imorgon är det spår som gäller. Hoolabandola, må någon vara med oss så det blir framspår. Skulle kännas skönt.

Nu ikväll har vi varit grillmästare på tjejernas fotbollsträff. De var först och spelade paintball och hade haft skitkul. Sen var det lite vanlig brännboll, en annan häftig lek där vi som hjälpte till plötsligt blev inblandade. Vi avslutade det hela med dragkamp. Jag kommer ha ont precis överallt imorgon. Tjejerna var nöjda med dagen, vilket liksom var själva grejen. Nu kan jag, utan dåligt samvete, landa i soffan och inte göra ett förgjordat smack till idag.

Imorgon hoppas vi på fint väder, idag har det varit lurigt...

Rätt blött faktiskt//Gaston


Återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0