Idag fick han agera brukshund

Jäpp, det är evigheter sedan vi träffade vårt spårgäng så idag slog vi till med lite lydnadsträning vilket då ingår i lilla brukset. Oh my god! Gaston var väldigt pigg. Jag började med fritt följ, kivck, alert och pigg som en mört. Hej och hå så det kan gå. Det blir snabbt allting även snett sittande... Tala om när jag skulle göra sidoförflyttningar. Jag kunde ju för tusan inte gå åt vänster. Helt sjukt så fel det kan bli. Kul med goa träningskamrater som idag, AG, Helene, Martin och Tobias som hånskrattade (eller åtminstone flinade rått) när jag försökte förflytta mig åt vänster. Hur kan det bli så fel? Att gänget sedan står och flinar åt en underlättar ju inte precis.
Men jag tycker om dom ändå och i ärlighetens namn så är jag väl inte speciellt gullig jag heller när de andra strular till det. Det är ett härligt gäng och man kan lugnt säga att stämningen är rå men hjärtlig. Precis som det ska. Jag vet ju att de finns där i både mot- och medgång.

Vi gjorde inkallning med ställande och läggande. Eller rättare sagt tanken var STÄLLANDE. Gaston stoppade direkt när jag vrålade stanna men SATTE sig. Here we go again. Detta är typiskt när jag tränat mycket jakt och stoppsignaler där Gaston mer än gärna får sätta sig. Plötsligt betyder allt stanna sitt. Jag blir galen. Gör om, gör rätt. Detta är mitt nya ledord.

Framåtsändande - vi har tränat det och oj så fint han kunde galoppera fram till targeten, ta sin godis och sedan glatt galoppera vidare. Vaddå gå sakta? Gör om, gör rätt... efter tusen omtagningar så fick vi till det. Då var jag genomsvett.

Vad gjorde vi mer då? Det har jag förträngt.

Övriga skötte sig men det var fler än jag som hade problem med vänstersvängar och vänsterförflyttningar. Nu gäller det att fixa till detta till nästa träning annars blir det inte kul.
 
Fyra tävlingar är anmälda - kanske vi kommer med på någon - gulp. Det är kul men  lite läbbigt.

Gaston en helt annan dag - nämligen på Öland i solnedgång, drömmandes om någon liten läckerbit...


Här funderar han på att simma över till andra sidan - till  Kalmar


Men näe, hon är rätt ok ändå så han bestämde sig för att komma tillbaka


Han sov så sött i lilla husvagnen, här i husses bädd - ända till den surgubben kom och krävde sin sovplats för sig själv. Sniket...


Nu är det natta så natti, natti på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0