Vila sig i form - vad är det?

Att vila sig i form finns inte på kartan. Vi har tränat som tokar på motivationsgrejer. Igår var jag i Månsarp och tränade linjetag, markering och sök tillsammans med övriga i jaktgänget. Himla goa som ställer upp när hysteriska jag ringer. Det gick jättebra igår. Han var sitt gamla vanliga jag när det gäller söket. Blev ju lite rädd att jag blåst sönder det totalt efter helgens sök.

Idag har vi varit ute bara jag och Gaston. Vi har tränat både på vatten och på land. Linjetag och linjetag och linjetag faktiskt. Här har det motiverats till max med köttbullar och grejer. Oj, oj, oj det får gå som det går på lördag men jag känner i alla fall att Gaston är sitt gamla vanliga jag.

Vill ni läsa mer om upplägget som var på Eksjöprovet har Elenor (som var EN av SJUTTON hundar som fick ett första pris, fatta hur duktiga dom är!!!) beskrivit provet jättebra på sin blogg, Kolla i kommentarer igår och länka dig vidare. Jag försöker klistra in länken här men det fungerar inte. Jäkla dator!

Imorgon ska vi inte göra ett skit vad det gäller träning, näe det får bli städ och päsa i trädgården. Långpromenader i skogen så klart.

Lycka till Anngreth som ska iväg i helgen på både det ena och det andra, Martin som sticker iväg på lördag och Elenor och Zidane som ska på samma prov som vi. Lycka till ni andra med om ni har något på g!

See you!


Kommentarer
Postat av: Lotta, Troja, Puma, Zäta

L Y C K A T I L L !!!!!!

Vi håller allt vad vi har för att du ler stort när du kliver ut ur skogen på lördag !



Imorgon åker jag till Zäta :) Äckligt det är med valpar :D



KRAM

2009-04-30 @ 23:12:43
URL: http://www.friden.de
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Heja heja och lycka till i helgen!!!



Vi drar till Hofors i helgen och kommer inte hem förens på söndag så vill du får du gäärna skicka ett resultatsms så jag inte behöver vänta så länge på att veta hur det gått!!! 0736191000



Håller iallafall tummarna så hårt jag kan!

Kram!

2009-05-01 @ 09:04:19
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Elenor och Zidane

Ja men hur gullig är inte du då!!!!! Snällt, TACK. I morgon kör vi hårt som sagt. Birgitta dömmer ju och hon säger alltid att man ska tänka på att det finns barn som svälter, så en hundtävling är liksom inte så farligt, när man är allt för nervös och så. Hon är rätt klok faktiskt.

Kram och vi syns i morgon.

2009-05-01 @ 10:21:10
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Fia & Siri

LYCKA TILL!!!! Det är ingen som kan säga att ni inte tränat...tycker ni är riktigt duktiga som tränar å står i mest hela tiden, tror att ditt dygn innehåller mer antal timmar än vad mitt gör..!!!

Vi håller alla tummar & tassar för dig & Gaston.



TASSAR

Fia & Siri

2009-05-01 @ 11:45:58
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

Vi håller allt vad vi har men det ska nog gå super nu när ni tränat och legat i så!!



LYCKA TILL!!

2009-05-01 @ 11:48:36
URL: http://vit.gundogs.se/startsida.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0