Kul träning på klubben

Jäpp idag skötte han sig flanen. Han blev alldeles störtkär i en Jack russel... Phu, men när Tekla huggorm fräste till så insåg han snabbt, eventuellt slog överlevnadsinstinkten till, vad vet jag men han släppte projektet för sin nyfunna kärlek.

På platsen låg han, om än inte helt kolugn, så helt ok. Det var så han darrade när jag kom fram. Han får alltid extern belöning efter platsen och när jag sa varsågod så for både han och jag iväg som nån slags raket över planen fram till hans kattmatsburk. Tji hu!

Idag var det Anngreth och jag som tragglade framåtsändande, kryp och fritt följ. Innan hon dök upp hann Gaston och jag med en metall- och tungapportering och tack gode värld, idag var han sitt gamla vanliga jag igen. Stegen gick finfint också. Framåtsändandesaktagåendet - vi kämpar på. Har börjat sätta ihop framåtsändandet med själva saktagåendet och det blir ju lite att göra för flanens hjärnceller men han fick ihop det riktigt bra i slutet.

Det stod en ruta färdiguppställd på planen och när vi tränat klart så var jag bara tvungen att kolla läget och vips så hittade han in i rutan. Märkligt, när vi höll på att träna det så var det minsann inget vips in i rutan inte.

Imorgon slutar jag tidigt, ska hem och ut med dummies i skog och mark. Hoppas, hoppas det blir lika fint imorgon som det varit idag.

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Hade Gaston sprungit lite lite fortare fram till sin belöning efter platsen så vet i fasen om du inte hade lyft.....

Kul att se er igen på måndagsträningarna, det "livar" liksom upp det hela lite...



TASSAR

Fia & Siri

2009-04-06 @ 23:34:44
URL: http://valdensbastasiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0