Gaston is back - och jag är gladast i hela Sverige!

Vilken känsla, vad härligt, så himla, underbart skönt!!!! Gaston är enbart trött och vill in och äta, inte sitta där som fjant med en rosett i munnen. Han blundar ju, ser jag nu...

Så här var det enligt mig:
Efter en resa med en mycket trött Ing-Marie så kom vi fram och åkte ganska snabbt ut till provrutan. Jag gick med och tittade på ett par hundar. Idag var det också många som nollade men anledningen var att hundarna knallade, viltet var kanonfint!!!

Jag gick ut som hund nr 14 så jag kan säga att jag var lite lätt uppstressad när det äntligen var vår tur. Jag träffade två himla härliga människor Ann-Marie och Andreas som peppade på mig för det vilda. Andreas fick ett första pris idag också så vi var grymt lyckliga när vi stod där i slutet med våra kritiklappar.

Hur som helst, provet började med en sträcka där Gaston fick gå fot ner till vattnet. Där var det två enkelmarkeringar. Gaston markerade, satt lugnt kvar till domare Janne Stihl knackade på min axel och jag sa apport. Han simmade ut och lämnade av superbra!

Efter detta blev det fot igen och så gick det av ett skott mot söket. Sen var det sök. Eftersom det var där det gick åt pipan förra helgen fick jag verkligen ta tag i mig själv. Olle och Maire satt på min axel. Jag stod och hängde på ena benet och såg ut som att det här är väl ingenting. Inuti dunkade hjärtat så jag trodde det skulle hoppa ut och djupandas, glöm det. Jag kippade efter luft. Jag skickade ut Gaston på söket och han sökte så himla fint, hämtade vilt, lämnade av och ut igen. 7-8 gånger jag kommer inte  ihåg.

Efter detta gick vi till en enkelmarkering på land. Pang, Gaston markerar, knack på axeln, jag säger apport och Gaston hämtar och lämnar av.

Domaren tackade för ett mycket väl genomfört prov och han tyckte det var riktigt trevligt att se en flat som jobbade så bra osv, osv. Vi fick stå passiva när nästa hund gjorde sin första vattenmarkering och Gaston, han satt som tjuren Ferndinand, markerade snyggt men satt lugnt kvar. Älskade hund!

Tack till alla er som peppat mig efter förra helgen och tack för alla grattis denna dag! Jag flyger fram i tillvaron.

Här kommer domare Jan Stihls kritik: Vi fick betyg 5 rätt igenom.

Samarbetsvilja
I gott samarbete med sin förare.

Sökarbete
Söker av området väl och jobbar effektivt och finner vilt snabbt.

Fart
Arbetar i lagom tempo.

Uthållighet
Visar god uthållighet.

Näsa
Används väl.

Dirigerbarhet
Väl i hand provet igenom.

Markeringsförmåga
Markerar väl och löser uppgiften på land och vatten.

Stadga
Visar god stadga provet igenom.

Apporteringslust
Bra grepp och fina avlämningar.

Simteknik
Simmar bra.

Vattenarbete
Går villigt i vatten.

Hundtolerans
Stör ej eller låter sig störas.

Sammanfattande kritik
Löser markeringsuppgift på land och vatten bra. Jobbar också effektivt på fältet och finner snabbt viltet. En spontan apportör som förs väl provet igenom.

Hej och godnatt, jag är så underbart lycklig. Ett extra MEGA-tack till Maire och Olle som hjälpt mig denna veckan. Vad vore man utan sina vänner??? Nada, noll, nothing (eller vad var det jag skrev förra veckan?)


Kommentarer
Postat av: Anne Lise & Gerkan

Nå kan du sove så godt Ing-Marie og en klapp på hodet til Kosegutten Gaston - nå skal vel brødrene "G" jobbes fram mot debut i ÖKL neste år?? ;-)

GRATTIS igjen!!



Kram Anne Lise

2008-09-13 @ 19:27:29
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

Återigen... GRATTIS!!



Hm.. Själv kommer jag knappt ihåg hur det känns efter en lyckad tävling men vi är så glada för er skull, verkligen skoj med "Allround Gaston" han är ju bara för duktig och du med förstås blink

2008-09-13 @ 19:29:44
URL: http://web.telia.com/~u22515698/
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

STORT G R A T T I S från oss som valde att stanna hemma idag!! *Blink*

Vad härligt att det gick bra.



Kram.

2008-09-13 @ 19:55:06
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Kristin

Åh vad roligt. Ett stort grattis!

2008-09-13 @ 19:59:18
URL: http://www.warnbring.se
Postat av: Lotta & tjejerna

Inga MEN..... betyder 1.a pris och väl genomfört prov !!! skrattar



Jag VISSTE att ni skulle fixa det och njut nu kära du av din hund och era finfina resultat !!!! Ni är så himla duktiga !



Kram från Lotta & tjejerna

2008-09-13 @ 21:23:15
URL: http://www.friden.de
Postat av: Nilla-pilla

Jag får ståpäls!!!! Verkligen så jätte kul!!

Ni är ju fantastiska.

Stor kram till de trötta med lyckliga i Lekarebo...

Nilla & Småflickorna

2008-09-13 @ 22:03:53
Postat av: Maire Pyrrö/Kennel Aim Highm

Ing-Marie jag säger KOSKENKORVA och Facebooc ...tur att jag har en sådan god vän som du...Alla ni som är inne i Ing-Maries blogg ska vet hur jävla duktig denna hund är...utan tvekan och vi är flera vet att Gaston kommer att gå långt. Kram o godnatt..

Ps..har vart inne på facebook o kollat ha ha ha

2008-09-13 @ 23:58:45
URL: http://www.kennel-aimhigh.se/
Postat av: Bittan

Vi har alla varit där & även solen har fläckar som du vet!!

Men denna dag lös den extra fint & så fint det känns eller hur??

STORT GRATTIS till dig & Gaston!

//Bittan & Gänget

2008-09-14 @ 07:45:39
URL: http://www.bez-amis.se
Postat av: petra

GRATTIS!!!! Ni är bara sååååååå himla duktiga!!!!! Kram / petra

Postat av: Karin & Menta

Grattis! Njut av framgången och din duktiga Gaston!

Grattiskramar

från Karin & Menta

2008-09-14 @ 17:52:07
Postat av: Fia & Andreas

STORT GRATTIS Ing-Mari & Gaston till 1:a priset igår!!! Ni är ju bara sååå bra!!!

Härligt jobbat!!!!!

Många grattiskramar

Fia & Andreas

2008-09-14 @ 19:01:02
Postat av: Anna-Lena W

Supergrattis! Det är ni väl värda :-)

2008-09-14 @ 20:58:02
URL: http://www.svartalwen.com
Postat av: Cissi o Lipton

Jättegrattis igen! Så himla härligt att ni fick visa vad ni verkligen går för! Bra jobbat av er båda två!

2008-09-14 @ 21:39:15
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: Anna-Karin,Vilda o Kaos

Smyger in här ibland o kollar vad ni har för er. Nu måste ju jag också säga GRATTIS! Vilken superfin kritik. Ni är duktiga ni. Ha det bra

2008-09-15 @ 06:13:43
URL: http://www.dinstudio.se
Postat av: Carina Sjögren

JÄTTEGRATTIS !!!

Till dig och Gaston. Snyggt jobbat !!!

Ni är så duktiga !!

Kram från Carina

Postat av: Catherine

Jag sällar mig till gratulanterna. STOORT GRATTIS till 1:a priset!



Kram från Catherine & de gula

2008-09-16 @ 09:25:00
URL: http://web.telia.com/~u81005593/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0