Idag - spårhund

Men kära nån, hur mycket kan det regna? Hela tiden och överallt? Anngreth, Martin och jag strålade samman ute i Viredaskogen och spårade i skitvädret.

Martin hade tänkt till och jag hängde genast på hans tänk, det är smidigt när någon annan klurar och man bara kan glida med. Vi gjorde två upptag var till Knuffa och Gaston ett åt varje håll och sen gjorde vi ett vanligt spår med direktpåsläpp. Redan innan bestämde vi att, klarar de första upptaget bra så blir det inget andra. Punkt slut.

Mogg hade lite specialgrejer för sig. Han fick ett vanligt hederligt spår men sen fick han också lite bevakningsträning med spårupptag.

När vi lagt spåren så kom termosen fram och djupa diskussioner fördes om livets allvar. Gaston och Mogg fick ligga med och bara vara, men på kommando ligg.

Så här kul är det, fetsuck:


Mogg började med sitt spår. Lite stökigt innan han fäste på men sen jobbade han på bra och plockade pinnar. Klart godkänt.

Sen var det Gastons tur. Han fick börja med ett påsläpp och som han gjorde det. Han kan ju! Rakt ut, tar spåret och tuffar iväg och där var det strax en godisburk. Super-duper-bra! Vi gick sedan till spåret och förutom att han nosade sig förbi en pinne utan att markera den och genade lite på ett ställe så skötte han sig, elithunden [128]

Knuffa stökade till det på första upptaget så det fick bli ett andra som faktiskt inte heller gick särskilt bra. Vi gick till spåret och alla tre var beredda på att göra en lobotomi. VARFÖR började vi  med upptag med en så het dynamit, som Knuffa är? Så klart hon skulle börjat med spåret och SEN tagit upptagen.
Knuffa spårade på och missade någon/några pinnar men Martin var rätt nöjd ändå. Vi hade ju sedan kvar ett reservupptag som Gaston aldrig fick ta. Där gick Knuffa ut rakt och snyggt, nosade sig fram fint i spåret typ 5 meter sen fick hon hjärnsläpp och såg helt osäker ut, traskade av spåret och flurrade till det innan hon kom på det igen och fick mumsig kattmat som belöning.

Mogg fick sen göra sina spårupptag där vi kan sammanfatta det med att det slutade bra [5].

Nu är vi hemma och jag ska strax lägga mig en stund på sofflocket och fortsätta fundera på livets allvar eller näe, jag tänker sova en stund.

På tal om något helt annat så älskar Gaston våra ungars Sacco-säckar, det är den bästa tänkbara sängplatsen så numer är de hans, eller?

Vad är nu detta? Mumlan har mage att ligga på MIN säck, så jag inte får plats.


Och, undrar drottningen i familjen... vad är problemet?


Här är ordningen återställd, tack och lov. Jag och BARA jag har säcken...


Ha det bra alla, ett grattis vill vi skicka till vår labbekompis Lipton med Cissi som vunnit en pinne i agility. Vi är även denna helg impade av Lotta med sin Puma som minsann fick pris på jaktprov igår igen. Stort grattis till supermysiga uppfödar-Bengt som tog sitt SJCH med sin labbe (nästan som att häda, labbe när det finns flatte men Bengt är trevlig i alla fall trots detta). I veckan blir det jaktträning men först lydnad imorgonkväll. Framåtsändande, kryp och skall. Det är som ett evigt mantra.

Hej hopp.

Kommentarer
Postat av: Cissi och Lipton

Tack! Vi diskade oss i sista loppet, men i agility är det mer vanligt än inte så vi är otroligt nöjda med dagen! Trots regnet... ALLT var blött när jag kom hem. och bara för att vara lite extra jobbigt så är det nu uppehåll och en sol som tittar fram mellan molnen. Inte kul alls...



Vi ser jättemycket fram emot träningen på onsdag! Ses då!

2008-10-05 @ 16:06:58
URL: http://www.hapenidi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0