Sur, surare, surast...

Jag hade glömt att det kan regna oavbrutet i 24 timmar. Att då upptäcka att regnkläderna sett sina bästa dagar är så där kul. Vi har tränat kryp och jag blir tokig. Jag har på något underligt vis lyckats sabotera krypet totalt. Gaston skuttar, hoppar, lyfter armbågar och gör precis alla fel man kan göra. Hur lyckades jag med detta? Geni - NOT!

Regnet till trots så lade jag två korta slätspår och belönade upp pinnarna massor. Värstingavslutningen blev pip-ankan. Den har inte Gaston haft på evigheter, hittade den i gömmorna och tyckte det passade bra som avslutningsgrej och jösses vad glad han blev, flanen. Det var som en gammal vän dök upp i hans värld. Han såg ut som Tiger i Nalle Phu, hoppade och skuttade med sin pip-anka.

Nu ska jag dricka en kopp kaffe och surfa runt lite innan vi tar ett djupt andetag, går in i sovrummet till stora mattan, tar fram spegeln och tränar kryp. Andas, släpp ner axlarna, andas och på söndag vet vi om det lyckades

Exakt så här cool är Gaston just nu:
image132

Ha en bra helg och alla ni som är där ute och ska starta på prov eller tävling - Lycka till!

Kommentarer
Postat av: sofie & zimply

Tack för grattiset i vår blogg!

Jag är säker på att krypet inte är så katastrofalt som du beskriver! Jag är tokimponerad att man ens kan lära dem kryp! Jag har börjat flera gånger med zimply men gett upp för att det är ett såååå trååååkigt moment! Fast det är grymt häftigt om de kan det bra!

//Sofie & Zimply

2008-05-02 @ 23:18:13
URL: http://www.freewebs.com/redlegs
Postat av: Helene å Inja

Hello!

Du kanske ska köra extern belöning med något väldigt gott... typ äcklig kattmat? Om han inte blir för ivrig förstås!
VI hörs imon!
Kramar!

2008-05-03 @ 18:21:57
URL: http://www.123minsida.se/Helene1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0